Köpa hos alien moto?

MaxKaka

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2013
Hoj
05 Ducati Monster 620
Hej! Jag vet att det kanske är lite fjantigt att starta en helt ny tråd för detta men vet inte riktigt hur jag ska göra annars. Jag har beställt lite från alienmoto som jag antar många här känner igen.

Det var ganska länge sedan nu och grejerna är betalda. Det jag märker nu är att det finns inget nummer man kan ringa, och när man skickar mail kommer inte mailen fram!

Är det någon som vet hur man kan få kontakt med dem?

Hejsan har handlat där för med blandade resultat, med för menar jag 2010-2011 tog ofta tid och alltid svårt att få tag i dom. Sedan blev jag helt blåst på ett Måttsytt skinnställ som jag iofs hade vunnit då jag handlat av dom och deltagit i ett lotteri som dom promotade på både hemsida och facebook, dom gratulerade även mig med mitt namn på både hemsidan och facebook men sket sedan i att leverera mig det.

Vilket var skit då jag frågade specifikt om leverans av det nya stället då en vän ville köpa mitt befintliga ställ som var mer eller mindre nytt och det skulle inte ta lång tid utan 2-3 veckor så skulle ha mitt ställ, så jag sålde då mitt ställ till min vän och blev då utan eftersom jag sedan aldrig fick det som lovats.......trots många påtryckningar och undran så slutade dom svara på mina mail och telefonen togs bort.

Såg nu att dom tagit bort facebook sidan också ....skitställe

Mitt råd är att inte handla av dom , mina 2 cent
/ Björn

Last edited:
Inte relevant men vilken hemsk hemsida:zpy

Peter är en trevlig herre men han sköter affärerna pinsamt dåligt. Har försökt komma i kontakt med honom otaliga ggr de senaste åren och lyckats 1 gång.

Jag beställde hem en TransLogic Quickshifter från Alienmoto.se . Allt gick snabbt och smidigt. Men värkar ju som att flera har haft bekymmer med alienmoto. Såhär i efterhand är jag glad att jag fick hem det jag betalat för.
Hoppas det löser sig för er andra.

Jag har fått uppgifter om att aktuell person som ni pratat om tidigare inte längre jobbar där pga en mc-skada. Var försiktiga när ni pratar om enskilda personer även om vi vanligen kopplar en mindre firma till en enskild person. Det är alltid den juridiska personer som är ansvarig och det är inte tillåtet att lägga upp enskilda personers privata hemadresser osv här för gemene man att använda till klagomål, det kan bli väldigt fel. (Därav det borttagna inlägget ovan)

Sköt om er ! :)

Mvh Peter

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...