Köpa Hornet..

Äh, hade ju mkt hellre införskaffat en ducce monster 600 eller kanske en 750, sjuuukt mkt fetare hoj med sjuuukt mkt mer attityd. Kanske några slantar mer men ack så mkt mer av ALLT!

Fajjerblejd skrev:
2513518 Äh, hade ju mkt hellre införskaffat en ducce monster 600 eller kanske en 750, sjuuukt mkt fetare hoj med sjuuukt mkt mer attityd. Kanske några slantar mer men ack så mkt mer av ALLT!

Eh, mer av ALLT?
Mer service kostnad.
Mer reperaptioner p.g.a sämre kvalitet.
Är det mer av ALLT sådant du menar?

Synd bara att en Ducce 600 inte hänger med en Hornet 600 vid rödljuset :tungan

Jag kan hålla med om att en Ducce låter skönare och kanske har lite mer "attityd" i original utförande, men det finns rätt mycket skoj man kan göra för att hotta upp en Hornet.

Provkörde det mesta naket (och halvnaket) i 600-klassen när jag shoppade nytt -04: Monster 620, Bandit 600, SV650, Traja Speed 4, Hornet 600, nya Fazern, FZ6 ocvh några till jag inte minns. Ville ha en lättkörd, rapp hoj utan en massa plast och till en vettig driftkostnad

Finalkandidaterna blev till slut Horneten och FZ6an. Att det blev den senare handlade för mig mer om design (gillar inte Hornetens offroaddämpare, seatpipes är ballare!) och säljarens bemötande än något annat. I övrigt hojarna är likvärdiga. Dock kan jag tycka att Horneten är extremt högvarvig, där hade FZ6an ett något bredare register. Fast det är marginellt: åker man rad 600a så blir det till att hålla uppe varvet för att det ska bli riktigt kul.

Det är ingen tvekan om att Horneten är en riktig fullträff och mkt hoj för pengarna. Hondas kvalitet är oomtvistad så där kan du vara lugn. Att modellen är lika vanlig som en V70, ja det kan bara du bedöma om det är positivt eller negativt. :rolleyes:

Lycka till med hojköpet :tummenupp

Fajjerblejd skrev:
2513518 Äh, hade ju mkt hellre införskaffat en ducce monster 600 eller kanske en 750, sjuuukt mkt fetare hoj med sjuuukt mkt mer attityd. Kanske några slantar mer men ack så mkt mer av ALLT!

Mer attityd tveklöst men det gäller ju Ducati generellt. Tyvärr lever inte de mindre motorerna upp till resten av chassit. Gamla 600 är en jävla surhink, 620ie ett jättelyft men 15 hk till hade inte suttit i vägen. Dock vet jag inte hur den nya 695 (?) är.

Bästa Monstret är 900 eller 1000 men då kostar det också....

Fajjerblejd skrev:

Ducati..nä..jag har ju redan en "Ducatireplica"..

Skulle kunna tänka mej en Monster, men ska man jämföra en Hornet 600 och ducati med likvärdig effekt så blir den nästan dubbelt så dyr.

Körde en Hornet 900 och visst altså det var en hojj men den här kvalitén och köregenskaperna som jag upplever med min gixxer har jag aldrig upplevt innan..

Men ska du köpa hornet är det 900an

Argyle skrev:
2522013 Körde en Hornet 900 och visst altså det var en hojj men den här kvalitén och köregenskaperna som jag upplever med min gixxer har jag aldrig upplevt innan..

Men ska du köpa hornet är det 900an

Nu är det så att enligt mej så går smidighet före acceleration, så blir det en Hornet blir det en 600.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman