Har en 600 -03. Mycket nöjd, har kört 1400 mil denna sommaren.
Det är förvisso min första hoj, men jag hade en Hornet 900 -05 som övningskörningshoj (får ju inte köra min 600 om jag kör upp på den

).
Så jag har kört ca 150 mil på en hornet 900.
Det som jag tycker är de två stora skillnaderna är :
- Vridet i 900, vilket är ofrånkomligt bättre än i 600an.
- 600 smidighet
Att 900 har ett jämnt vrid över hela registret är härligt, det gör att man inte behöver växla så mkt. Jag däremot gillar hur min 600 sticker på högre varv, för att inte tala om ljudet från Laser-dämparen. Tunnlar och höga varv någon?
Sedan måste jag säga att jag (personlig åsikt) tyckte skillnaden mellan 900an och 600an i smidighet är enorm. Att köra 900an några veckor och sedan sätta sig på 600an var som att köra en minibuss och en gokart
MEN, även om jag rekommenderar Hornet 600, så beror det ju helt och hållet på hur du vill köra. Om du vill köra fort och långt så är det inte hojen för dig. (Jag körde iofs 80mil en dag och 90mil nästa. Hade en mkt ömtålig rumpa efter det, men inte så illa som jag befarade...Så man KAN köra långt på den) Hornet är mer en lekhoj, snabba nedlägg, bakhjul å stoppie. Det är iaf lättare att göra än med en supersport

Well well, serviceintervallet är 600 mil (på 600 iaf). Min 2400 milare gick på 3800:- och då gör man allt, så dyrare service än det blir det nog inte. Undrar du över nått mer, så PMa