Köpa hoj!

Okej då får man buffra upp lite först.. Men det kan ju inte bara vara trygghansa som hamnar på ca 12000kr tycker man, ska ringa runt mer imorgon... Nån måste ju ligga nära iaf!

Tack för upplysningen dock!

12000 halv på en ? För dig som är 22 och bor i Malmö, med 1 år gammalt kort?

Snackar du Gixxer1000 eller R1 så tror jag på det när jag ser offerten....

Trygg Hansa har inte månadsbetalning på så sätt att du betalar lika mycket varje månad. Du betalar ca 80% av försäkringspremien mellan maj och augusti och sen 20% under höst-vinter-vår. Tänk på det först.

Sådan försäkring är en sk. "Differentierad" försäkring och är rätt vanlig beroende på vilket försäkringsbolag det är. Det bästa är ju att ringa runt hos de olika bolagen. Tycker man sedan premien låter helt ok: be om en offert hemskickad!

Jag bor i en liten kommun utanför malmö. Det var en R1, 99a kollat från trygghansas hemsida.

Kan säkert stämma..

Jag kollade på en r1 99.. 26år, kille, körkort sen 2003, bor i centrala malmö.. 8085kr halv per år..

Någon måste ju veta någon som säljer en fin 00-03a? fan varit runt och kollat på 6st denna veckan och alla utom en var skit, och den var importerad.. orka köpa grisen i säcken..

Okej då får man buffra upp lite först.. Men det kan ju inte bara vara trygghansa som hamnar på ca 12000kr tycker man, ska ringa runt mer imorgon... Nån måste ju ligga nära iaf!

Tack för upplysningen dock!

Näää..det kommer säkert att dyka upp förslag från bolagen på 30 000 - 50 000.
Men jag vette fan om jag tror dig på dina siffror.

Jag som är över di 30 kortet i 2 år fick en förnämlig premie på 22 000:-....och jag bor inte i storstad. En R1:a -04.
Det värsta förslaget jag fått är 170 000:- hel/hel.

Någon måste ju veta någon som säljer en fin 00-03a? fan varit runt och kollat på 6st denna veckan och alla utom en var skit, och den var importerad.. orka köpa grisen i säcken..
Vilka hojar är INTE importerade? :va
Kan du nåt om hojar, rent tekniskt alltså?
Bry dig isåfall inte om att nån tagit sig tid att åka till Tyskland eller annat land för att hämta hem en hoj. Privatimport är inte lika med skithoj.
Kräv exakt samma dokumentation på den privatimporterade hojen som du gör på en motsvarande svensk så köper du inte nån gris i en säck.

Folk måste sluta tro att en privatimporterad eller parallellimporterad hoj är sämre än dom som köps i Sverige.

Ring Jerry på Norbecks MC o kolla vad han kan erbjuda. :tummenupp
http://nordbecksmc.nu/sidor/index2.htm

Bry dig isåfall inte om att nån tagit sig tid att åka till Tyskland eller annat land för att hämta hem en hoj. Privatimport är inte lika med skithoj.
Kräv exakt samma dokumentation på den privatimporterade hojen som du gör på en motsvarande svensk så köper du inte nån gris i en säck.

Folk måste sluta tro att en privatimporterad eller parallellimporterad hoj är sämre än dom som köps i Sverige.

En Yamma tillverkas i Japan i Sverige, eller? :hihi

-----------------------------
@trådis
Bara för att det är en importerad så vet du inte om den har skötts bättre än en "svensksåld". Det finns idioter som bara kör och inte underhåller sina hojar medans det finns tyskar som är Verdamnt pedantiska.
Det enda som kan tala emot en privatimportare är väl priset, för dig sett sen om du hade tänkt sälja den men igengäld har du fått köpa den billigare då med.

Köp du i lugn o ro.

Tack för tipset ska ringa så fort jag får tid! :)

För övrigt så är det självklart inte alla importerade är skit det tror jag verkligen inte, den sista jag kollade på var skit fin, men killen hade 0 dokumentation från tiden den varit i tyskland..

Jag själv klan inte så värst mycket om hojar men min bror har varit med och kollat på varje och han kan en hel del..

För övrigt, hur lätt är det att skruva en hoj? Är risken stor att den är skruvad etc om den är importerad från tyskland?

Thx för svaret...

Mvh WykZ

Skulle tro att det är större risk att dom svenska är skruvade än dom tyska , finns inget folk i världen som e så nojiga över många mil på mätaren som svenken e

ser det ut som skrot o går som skrot så e det nog skrot sen vad mätaren säger för miltal kan man skita i

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti