Köpa hoj utomlands

• Thread starter Thread starter Vb
  • Start date Start date

Vb

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2010
Hoj
Yamahahaha
Så jag tänkte köpa ny hoj då jag tröttnat på min er6:a. Funderade först på en Daytona 675 från England, men insåg sedan att R6:orna var billigare. Tänkte då att en R6:a är billigare i Tyskland än i England, men inte rikitigt säker vilka siter man ska kolla på för att hitta begagnade hojar i Tyskland... så vore glad för råd.

Tips om att köpa hoj från utlandet uppskattas också iom att det är första gången jag gör det. Också jag bor nära Gbg, vad vore det billigaste alternativet att hämta en hoj från England? Jag tänkte: flyga till England -> hyra en bil -> åka till hojen -> köra hojen tillbaka till Sverige (genom färja förstås, går dock inga färjor gbg <--> uk) ... borde vara billigare än att hyra släp och bila tur&retur?

Tacksam för svar

Jag hittade min hoj i England via www.autotrader.co.uk och tog hem den via Mark Jennings. För mig som bor i Stockholm blev det billigare än att hämta hem den själv.

Tänk på att allt pappersarbete kan ta rätt lång tid. Räkna med minst två veckor för ursprungskontroll och ytterligare 1-2 månader för att få tid för regbesiktning.

Jag hittade min hoj i England via www.autotrader.co.uk och tog hem den via Mark Jennings. För mig som bor i Stockholm blev det billigare än att hämta hem den själv.

Tänk på att allt pappersarbete kan ta rätt lång tid. Räkna med minst två veckor för ursprungskontroll och ytterligare 1-2 månader för att få tid för regbesiktning.

Hur mycket kostade det att få den till sverige och besiktad och klar?

Fan dom hade ju bra priser därborta..

tog hem en SP1:a via jennings, 6000:- tog ha för besväret, vad dom tar för en regbesiktning idag vet jag inte (det var billigare när jag regbesiktigade spettan för 2 år sedan) men runt 2000:- kanske

• Gilla
Reaktioner: S84

Firman jag köpte hojen av levererade den direkt till Mark. Han tog 6000:- har jag för mig. Ursprungskontrollen hos Transportstyrelsen och regbesiktning, vägning och kontrollbesiktning hos SBP kostade totalt ca 3000:-. Räkna med ca 10 000:- besiktad och klar. Då ingår även reflexer och annat tjafs som SBP vill att du ska ha monterat.

• Gilla
Reaktioner: S84
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP