Köpa hoj som är försäkringsärende?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Ska kika på en hoj imorgon. Den är vält, men helförsäkrad. Försäkringsbolaget är kontaktat och hojen ska visas upp på firma som sedan beställer hem rätt delar.

Det lär ta ett par veckor att få hem delarna, men hojen är klart körbar så tanken är isåfall att jag köper den och använder den tills det är dax för reperation.

Kan det uppstå problem om man köper hojen innan detta är uppklarat? Kan försäkringsbolaget t.ex. hävda att det inte är deras sak längre då hojen är såld?

/Linus

testa kontakta det FB som är inblandat, förhoppningsvis kan dom ge ett vettigt svar. personligen hade jag väntat tills allt är klart

Det där kan nog skilja mellan försäkringsbolagen, om dom ee riktigt fula så skiter dom i det så länge det inte finns någon lag?
lättast är väl ändå och ringa till försäkringsbolaget som det gäller?:va

Tack för svaren.

Jag har redan pratat med försäkringsbolaget och blev hänvisad till deras skadeavdelning. Skadeavdelningen är dock inte aktiv idag så jag kan få svar från dem tidigast på måndag.

Jag ska kika på hojen redan imorgon, och det är därför jag tänkte höra om någon här vet hur det funkar.

/Linus

Om du väljer att köpa bågen:
Lägg handpenning och skriv avtal (som bland annat stadgar i vilket skick mc'n ska vara vid övertagandet) men vänta med att överta och slutbetala mc'n tills den är i skick.

Tack för svaren.

Jag har redan pratat med försäkringsbolaget och blev hänvisad till deras skadeavdelning. Skadeavdelningen är dock inte aktiv idag så jag kan få svar från dem tidigast på måndag.

Jag ska kika på hojen redan imorgon, och det är därför jag tänkte höra om någon här vet hur det funkar.

/Linus

När försäkringsärendet är godkänt så följer det hojen oavsett ägare men du måste vänta tills dom godkänt det först.

Möjligt är att dom väljer att fixa felet på ett sätt som du inte gillar med tanke på det pris du betalar men inte mycket att göra om du redan köpt den och ägaren inte häver köpet eller ersätter dig för det.

Enklast,lägg handpenning med förbehåll att hojen ska vara fixad innan köp,hämta och betala när hojen är fixad.

Henrik

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard