Har inte köpt via Ebay men på vanliga annonser. Har totalt köpt 3 fordon från england..alla relativt dyra.
supra mkIV o 2 hojar. Hojarna var nära det skick som säljarna sa dom var. Bilen var det inte då lacken var sämre än de sa samt att den behövde byta ventiltätningar. Kan säga att hojarna såldes av privatpersoner o bilen av ett företag. Så att det är säkrare att lita på företag som många tror vette fan!
Fördelen med ebay är att folk är rädda för att få dåliga "betyg" så det gör att ärlighetsnivån är relativt hög.
Men att bara buda på en hoj..eller vilket fordon som helst via Ebay skulle jag nog aldrig göra utan att iallafall ta kontakt med säljaren för att dels få mer info samt för att få en inblick vad han är för person. Sen så räcker dom få bilderna oftast inte till för att skapa ett helhetsintryck så jag ber oftast om fler samt bilder på minsta lilla repa. En liten repa för honom kanske är enorm för en annan.
Sen är nackdelen med betalningen som sker innan du fått varan. Men har du tillräckligt mycket info om säljaren, som namn o address som stämmer etc plus att du får ett säkert intryck så är chansen förhoppningsvis liten att du blir blåst..men det finns alltid en liten risk.
För att regga den i sverige behöver du få med engelska motsvarigheten till vårt reg-bevis. De kallar det V5.
Sen behöver du som sagt tidigare nya strålkastare som i vissa fall är riktigt dyra. Men oftast har du möjlighet att sälja de beggade tillbaka till england via Ebay så där får du tillbaka en slant.
På många hojar idag så behöver du bara trycka på en knapp för att ställa om mätarna till km/h istället för miles. Kolla upp detta innan.
O som någon annan sa så är mark jennings den man du söker ifall du inte orkar hämta hojen själv. Han tar ca 5000:- för att föra den från östra england till västerås (har jag för mig). Har själv använt honom och jag var skitnöjd! Men va beredd att snacka engelska för svenska är han inge vidare på

En annan fördel att använda honom är att ifall du köper en hoj relativt nära hans lokal på engelska ostkusten så kan han kanske hämta upp hojen o samtidigt betala åt dig ifall du frågar snällt =) Så du skickar pengarna till honom så genomför han köpet. Det borde kännas lite säkrare.