Köpa hoj nu eller vänta tills våren??

Köpa hoj nu? Eller vänta tills våren?

• Antal röstningar
    0
Äh, är ju bara att ta tåget/flyget/bilen upp och köra hem. Den där hojen är värt det, lätt den mest välskötta 02:a jag sett. :tummenupp

de e väl bara köpa? imorrn kan man vara död .. :P

Har varit ett galet prisras på hojar tycker jag. Tittar man på ganska nya sportisar finns riktiga fynd att göra.

Köp nu, så hinner du fixa, och ändra hur mycket som helst innan nästa säsong, och då har du en hoj som är körklar så fort snön är borta.

Hittar du något du vill ha till ett bra pris så köp nu. Finns många 1000-lappar att spara på att köpa på hösten.

Vad är det som hindrar dig från att köpa nu? Har du ingen stans att ställa hojen på vintern eller?

Den enda årstiden som är dålig att köpa hoj är vintern pga dåligt utbud. Priserna är inte högre på våren, för alla annonserar då och det blir stor konkurrens bland säljarna.

Vad är det som hindrar dig från att köpa nu? Har du ingen stans att ställa hojen på vintern eller?

Den enda årstiden som är dålig att köpa hoj är vintern pga dåligt utbud. Priserna är inte högre på våren, för alla annonserar då och det blir stor konkurrens bland säljarna.

Jag har inte direkt någon hinder för att köpa, möjligen att jag måste vänta tills den 23sep då lönen kommer, plats och ställa den har jag. Det är mer ifall det är lönt att in skaffa en nu med tanke på säsongens slut, (även om jag antagligen kör tills snös faller) samt att kan vara dumt o sätta sig på en försäkring, ifs blir det billigt då jag ställer den på farsan :tummenupp (3-5000)

Köp min R1:a nu för 85 lappar!

85!? tror du att den e gjord av guld el vaaa...:tuttar

Jag tycker inte att det är någon direkt skillnad på höst/vårpris... Hojen e ju 1 år äldre vid årsskiftet.... jag har inte märkt nåe direkt rea på höst...

Jag plockade en ny r1 09 för 115 i mars. Billigt enligt mig.

Last edited:
Du kommer att köra tills snön faller, vilket kommer att ske om ett kvartal där du bor. Vill du köra under den tiden eller drömma om att köra? Sätta dig på en försäkring kommer du att göra oavsett när du köper hoj. Varför skjuta upp det roliga med ett halvår, när du kan få det nu? Livet är för kort för att vänta.

Uppskattar alla svar jag får här i tråden men jag bor som skrivet så söder ut du kan komma här i landet så Stockholm är ur tankarna! :)

Sålde bilen + köpte hoj & körde 130mil : På en och samma dag, så avståndet är inte hela världen så länge man hittar en hoj man vill ha :tummenupp Att ja höll på att somnar dom sista 40milen på väg hem är en annan femma :D

Tjööp!

Ska själv troligtvis köpa mig en runt slutet av månaden, hyffsat utbud och fina priser nu:tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti