Köpa hoj med kanske 48 ägare?

• Thread starter Thread starter S84
  • Start date Start date
Jag hade inte brytt mig, sen jag själv lärt mig hur det funkar med försäkringarna.

Som alla andra sa, skicket och papper på service är mer avgörande för mig.

har du hojen i 2 år och tjänar 10papp + på den kan du ju sätta ut den för 10 under alla andra på blocket o den säljs nog ganska snabbt :tummenupp
och på 2 år blir de ju bara 4 ägare till eller? inte så farligt :) jag tror man tjänar på det om man orkar.
tänk om du har kvar den i 4år eller mer.. ju längre ju mer spar du,, eller :va

Tog ett tag innan polletten föll ner för mig...

Okej sven84:
Jo, det påverkar ju. Man undrar ju hur det är ställt om det är gjort mongo-många ägarbyten. Skulle dra ner priset för mig, eftersom jag själv skulle dras med problemet när jag ska sälja den i sin tur.

Typ som med importhojar, jag skulle aldrig betala marknadsvärde om jag kunde undvika det. Bara därför jag får problem när jag skall sälja eftersom den står som import.

Resonerar på exakt samma sätt. Ser det konstigt ut kommer jag få förklara/få motsvarande svårare att sälja hojen när det blir min tur.

Sen känns det för mig inte helt ok att hålla på med sånna här försäljningar, är ju i praktiken försäkringsbedrägerier, helårsförsäkringar är billigare just för att dom inte är avställbara. Alla andra försäkringstagare får betala då det är en viss summa pengar som ska in.... (men jag är ju en tråkig moraltant också :D )

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back