Köpa hoj med kanske 48 ägare?

• Thread starter Thread starter S84
  • Start date Start date

S84

När du minst anar det!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
Halvt bobbrad
en liten fundering bara.
de går ju o få ganska bra pris med försäkringarna om man nu täcknar åretrunt försäkring.
min tanke var då. skulle du/ni kunna köpa en hoj om den haft säg 8ägare om säljaren förklara hur de ligger till?
jag skulle kunna göra det utan större problem. man ser ju skicket ganska bra på hojen och sen så går de väl o se dom senaste 5ägarna eller har jag fel där kanske?

Beror ju på om säljaren kört en fuling och sålt den till diverse personer i sin släkt på vintern eller om den haft 8st separata ägare.....i första läget skulle jag köpa den om den var fin....

dom gick på grönbete... :) näe men du hajade va jag menar.

Mja, skulle nog inte köpa en hoj äldre än fem år, och jag vetifan hur säljaren skulle kunna motivera 47 tidigare ägare.

Senaste 3 st får du tag i via VV.

I övrigt fattar jag nästan ingenting av vad du vill med ditt inlägg

hela saken ja vill få fram med detta är ju o slippa betala försäkringen hela året men ändå kunna få en lite billigare försäkring. de blir ju många ägare på hojen men vilken inställning har ni till de?

allt beror på pris o skick!
du ser rätt enkelt om det är ett lik kolla noga på hojen och lyssna o känn överallt.
vilken prisklass rör det sig om?

allt beror på pris o skick!
du ser rätt enkelt om det är ett lik kolla noga på hojen och lyssna o känn överallt.
vilken prisklass rör det sig om?

de e nog mer min tanke nu när de ska hämtas hoj.
ja skulle nog inte bry mig hur många ägare hojen har, man ser ju som sagt skicket på den. jag var bara lite nyfiken på vad ni tyckte om hojen hade många ägare på sig?

Skicket på hojen är det som är interessant tycker jag. Antal ägare o service bok är ointressant på en äldre hoj.

Skicket på hojen är det som är interessant tycker jag. Antal ägare o service bok är ointressant på en äldre hoj.

Serviceboken och övriga papper och reservnycklars vara eller inte vara tycker jag säger en hel del om tidigare ägare.

Henrik

Serviceboken och övriga papper och reservnycklars vara eller inte vara tycker jag säger en hel del om tidigare ägare.

Henrik

Service bok är ett ganska nytt påfånd på mc, O den är ju bara intressant om det är garanti kvar på hojen och om du själv tänkt lämna in hojen på service o betala dyrt för ett oljebyte för o ha kvar garantin. Sen antal ägare.. Hittar jag en kanon fin gammal hoj så spelar det ingen roll för mej hur många som ägt den innan. Skicket är avgörande.. :tummenupp

Service bok är ett ganska nytt påfånd på mc, O den är ju bara intressant om det är garanti kvar på hojen och om du själv tänkt lämna in hojen på service o betala dyrt för ett oljebyte för o ha kvar garantin. Sen antal ägare.. Hittar jag en kanon fin gammal hoj så spelar det ingen roll för mej hur många som ägt den innan. Skicket är avgörande.. :tummenupp

Tjo,men att hiva den och övriga papper och glömma var reservnycklarna är och var man la instruktionsboken och så vidare tycker jag säger en del om personerna som ägt hojen innan ändå.

Antal ägare är betydelselöst om alla tagit hand om den men den risken minskar i takt med att antalet ökar om det inte är som tråden handlar om i försäkringspremieminskande syfte,i vilket fall som helst tycker jag att ett stort antal vårdande ägare borde hantera papper och nycklar på samma sätt som den första ägaren.

Men det är nog bara jag det.

Henrik

Jag är nog inte så positiv till en motorcykel med "extremt" många ägare :gnissla Accepterar dock äldre motorcyklar med många ägare, inte nya, skumt med en motorcykel som är kanske 10 år och har redan haft 25 ägare :gnissla

Fiffel...

Du undrar helt enkelt om du kommer kunna kränga din hoj, även om du fifflat med föräkringen... Förklarar för de som är godtrogna här va...

Du undrar helt enkelt om du kommer kunna kränga din hoj, även om du fifflat med föräkringen... Förklarar för de som är godtrogna här va...

Tog ett tag innan polletten föll ner för mig...

Okej sven84:
Jo, det påverkar ju. Man undrar ju hur det är ställt om det är gjort mongo-många ägarbyten. Skulle dra ner priset för mig, eftersom jag själv skulle dras med problemet när jag ska sälja den i sin tur.

Typ som med importhojar, jag skulle aldrig betala marknadsvärde om jag kunde undvika det. Bara därför jag får problem när jag skall sälja eftersom den står som import.

Och serviceboken till din RD500 är förståss fullt ifylld?

He,man lär som man vill leva men lever inte som man lär!

Dock har jag papper på en hel del inköp och instuktionsbok+alla originalnycklar.

Köper man klassiker får man dock ta vad som finns när man vill köpa.

Har aldrig sagt att den måste vara fullt ifylld på nyare hoj bara den finns,att slänga den efter man slutat gå till verkstan är för mig bara ett sätt att dölja att den aldrig varit där från början om inte kvitton finns eller att det slarvats med det,varför inte spara annars?

Henrik

Last edited:
Är det inte en relativt ny hoj så skiter jag i vilket.
Dessa som tjaffsar om import, antal ägare, servicebok o liknande förstår jag mig inte på när det gäller en äldre hoj än 10år. Ser den bra ut, går den bra så vad begär man mer?

Vad är fel på import? som om de kör värre än oss utomlands? vissa hävdar att försäkringen blir dyrare men det är bara skitsnack.

Är det inte en relativt ny hoj så skiter jag i vilket.
Dessa som tjaffsar om import, antal ägare, servicebok o liknande förstår jag mig inte på när det gäller en äldre hoj än 10år. Ser den bra ut, går den bra så vad begär man mer?

Vad är fel på import? som om de kör värre än oss utomlands? vissa hävdar att försäkringen blir dyrare men det är bara skitsnack.

Var diskriminering på import tidigare hos f-bolagen,inte längre.

Kan dock säga att import från tyskland som saknar papper eller servicebok är det oftast något som det inte stämmer med,tyskarna i allmänhet är noga med det och skickar med när dom säljer.

Henrik

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back