Köpa hoj i Italien o sedan gasa hem med den ?

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
jag har ingen aning, men tagit hem från Tyskland, EU land som EU land tänker jag så borde väl vara samma grej?

nja riktigt så är det inte tyvärr . jag har ochså tagit mkt ifrån tyskland . i italien är det svårare

Om du gör ett bra köp så har du din Italien-resa betald ungefär, och inte så mycket mer. Eller nu blir det väl en massa som säger annorlunda, men det är uppfattningen jag fått i alla fall.

du har ganska rätt i det du säjer gör inte detta för pengarna

om det handlar om nya motorcycklar eller bilar så är det redan fixat med plåtar osv ifrån svenska general agenten. beg är en annan historia
 
Last edited:

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Finns det ingen här som har köpt en beg båge o kört hem den ???
 

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Min kusin och hennes man drog ner och köpte en gammal fiat 500 och körde hem. Men de var ett jävla krångel med ägarbytet.

Dom fick köra hem med italienska plåtar och förre ägarens försäkring och göra upp affären hemma sedan. Tror inte dom kunde lösa de på annat sätt. Men dom kände nån som kände ägaren eller nåt. Kan ju tänka mig att de kan bli svårt att få en italienare att låta nån random utlänning få låna försäkringen.

Kolla med motormännen dom har bra koll. Fast du måste vara medlem för att få ta del av all information.
Italien ska tydligen vara svårare än många andra länder.
 

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Min kusin och hennes man drog ner och köpte en gammal fiat 500 och körde hem. Men de var ett jävla krångel med ägarbytet.

Dom fick köra hem med italienska plåtar och förre ägarens försäkring och göra upp affären hemma sedan. Tror inte dom kunde lösa de på annat sätt. Men dom kände nån som kände ägaren eller nåt. Kan ju tänka mig att de kan bli svårt att få en italienare att låta nån random utlänning få låna försäkringen.

Kolla med motormännen dom har bra koll. Fast du måste vara medlem för att få ta del av all information.
Italien ska tydligen vara svårare än många andra länder.

Tror att du har väldigt rätt i hur man får göra detta , nu gäller det att övertyga säljarenn hmmmm .
 
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top