Köpa hoj i Italien o sedan gasa hem med den ?

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Tjena alla . Jag och ett par polare drar till San Marinos gp i Italien om 2 veckor och kollar in rossi och grabbarna kul skall det bli. Två av oss tänkte köpa en hoj när man ändå e där nere o få en häftig hemresa igenom alperna mm .HUR LÖSER MAN DETTA ??

ELLER ÄR DDET SÅ ATT INGEN NÅGONSIN HAR KÖRT HEM EN BÅGE IFRÅN ITALIEN ???.

tacksam för svar o tips har hittat ett par bågar o även ringt o snackat med säljaren lite snabbt ....
 
Last edited:

harlekin

Medlem
Gick med
23 May 2010
Ort
Umeå
Hoj
BATBIKE
googla?

har för mig jag har läst om nån som gjorde nåt liknande här på forumet men det kan ha varit från tyskland...
 

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
googla?

har för mig jag har läst om nån som gjorde nåt liknande här på forumet men det kan ha varit från tyskland...

jo ifrån tyskland så är det inga problem att köpa o köra hem . men ifrån italien är det inte mkt info .
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Min morbror åkte ner med ett par kompisar och köpte vars en ny honda direkt från fabriken så visst går det. De körde hem men jag vet inte hur de löste det med försäkring.
 

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Försäkring kan man köpa ifrån länsförsäkringar man försäkrar den på ram nr o det kostar ca 2500 kr för 30 dagar . mitt problem är reg skylt och osv kan ju inte köra utan skylt grova böter
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag har länge funderat på liknande. Det finns hur mycket info som helst här på forumet om det. Verkar vara lite knasigt med export om jag minns rätt, något med nummerplåtarna.
 

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Precis här har vi en kille som vet .. ;) jo så här verkar det vara att reg plåten är personlig och att man inte kan köpa export skyltar som man kan i tyskland. försäkring går att fixa ifrån sv , har dock hört att om man köper på mc firma så kan dom ha kontakter som dom mutar eller nått ,,!? ! så att man kan köra hem den ... ligger på som bara den här hemma nu för att se om det finns en möjlighet till att fixa till detta ja o en polare har tänkt på en 748 o en 916 ev . vill så gärna köra hem o pissa på hem biljetten
 

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Hahahaha ja du vad vet ja ... har aldrig haft någon ;) ....

Inte jag heller :D Idén låter kul! Hoppas det går bra med hemtransporten av hojarna.:tummenupp

EDIT: Med hemtransport menades "köra hem på köpt hoj" ;)
 
Last edited:

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Precis här har vi en kille som vet .. ;) jo så här verkar det vara att reg plåten är personlig och att man inte kan köpa export skyltar som man kan i tyskland.

Kör hem på säljarens skyltar, sen skickar du bara ned plåtarna med posten så avreggar han den.

Har funkat för mig (var en bil, men MC är likadant).
 

chris 46

tidigare bågar
Gick med
16 Aug 2011
Ort
ängelholm
Hoj
90 Honda NSR 250 SP cabin racing colors
Kör hem på säljarens skyltar, sen skickar du bara ned plåtarna med posten så avreggar han den.

Har funkat för mig (var en bil, men MC är likadant).

aaaa En som har gjort detta :) Var detta privat eller firma? Behöver inte du vara med när han avreggar den o skriva på tillsammans med en notarie? När gjorde du detta ?
 

skruttiz

Ny medlem
Gick med
5 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha R1-01,
jag har ingen aning, men tagit hem från Tyskland, EU land som EU land tänker jag så borde väl vara samma grej?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Var det inte något reportage i någon mc tidnig för några år sedan där en kille köpte en Ducati på fabriken och sedan körde hem den? Men det kan ju hända att han gjorde upp affären hemma från Sverige först. Så att hojen redan var såld som export.

Volvo gör ju någonting liknande för de som köper Volvobil i vissa länder. Man får en resa över hit och får hämta den direkt i fabriken. Och kan bruka den här i några veckor innan den skeppas eller flygs till det land där den skall rulla.
 
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top