Köpa hoj... ca 600-700cc, råd/tips önskas!!

Surt att det är mitt i fel årstid, inte så enkelt att provköra nu:-( jag hade nästa velat köpa en cykel nu så jag kan pilla lite med den...

Misstänker att det inte är så lätt att sälja en hoj, vill därför försöka hitta rätt ifrån början, utseendet känns inte så viktigt, vill istället ha en cykel som är bra.... men det verkar som sagt inte så lätt att göra detta val...
forsätt att skriva era tips/åsikter/hur ni gjort??!!

mvh Lars-O.
 
Surt att det är mitt i fel årstid, inte så enkelt att provköra nu:-( jag hade nästa velat köpa en cykel nu så jag kan pilla lite med den...

Misstänker att det inte är så lätt att sälja en hoj, vill därför försöka hitta rätt ifrån början, utseendet känns inte så viktigt, vill istället ha en cykel som är bra.... men det verkar som sagt inte så lätt att göra detta val...
forsätt att skriva era tips/åsikter/hur ni gjort??!!

mvh Lars-O.

För mig är utseendet enormt viktigt. Hojåka är ett nöje främst och då ska öga och öra få sitt, det är 90% av hela grejen. Så ett grundtips är att INTE tumma på det estetiska.

Vad gäller hojvalet...ja jag förstår att det är förvirrande. När jag shoppade nytt 2004 efter ett antal plågsamma år utan hoj, hade jag precis som dig inriktat mig på en 600 just därför att den skulle användas till lite av det varje utom långtouring. Den skulle vara rapp, lättkörd, ganska neutral körställning och ha vettiga driftskostnader.

Provkörde ett gäng hojar men finalfältet var av samma sort: nakna 600or med streetfajterstuk: lättkörda för stan, hyggligt bekväma för pendling och tillräckigt med pulver för de flesta situationer. Plus en massa attityd i linjespelet iaf enligt mina måttstockar. Mitt val blev till slut Yamaha FZ6 Fazer men Honda Hornet eller Ducati 620i var fullt jämförbara, det var en extra hyggligt handlare som till slut gjorde att jag signade just hans köpekontrakt.

Hade iofs bara Yamman en sommar, sen blev suget efter större hojar för stort (hade mest åkt 1100 och 750 innan). Men en riktigt trevligt hoj var det och idag finns ju ett gäng konkurrenter att välja mellan oxå. ER-6, gsr 600 och Street Triple tex.
 
Jag trodde det var speedtriplen det handlade om.. Ska han alltså föredra ett brittiskt sladdrigt chassie med halvklena bromsar UTAN SpeedTriplens underbara motor före Duken???? :va

Hur resonerar du nu? :arsele
Resonemanget utgick från att det ska vara en hoj på 600-700cc, men du missade väl det :arsele

Att kalla en strippad Daytona för sladdrig är väl lite.. annorlunda? :gnissla
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top