Köpa Hoj, Behöver Råd......

999

Jag erkänner aldrig något för någon..C U
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
Ducati 999
Hej
Funderar på att börja motionsköra lite Enduro & lite MX ( istället för springa på gym :) förena nytta med nöje.

Har kollat runt lite på Beg, vågar man köpa Beg cyklar???? som har 10-15 år på nacken eller crossar som är ombyggda??? Eller vad skall jag titta efter.

Med rätt cykel kan man rulla lite SM oxå vilket kunde vara kul :D dvs ytterliggare ett användningsområde.

Har tittat på KTM 525 läst lite på forum känns bara som mycket pengar om man nu bara skall åka 2 ggr i månaden???

Öppen för förslag. :huvet

//M

DR-Z400E eller YZ/WR400/426/450 bör fungera bra för enduro och hyfsat för lite MX.
Finns rätt billiga sådana cyklar om kanske kan vara ett alternativ?

DR-Z400E eller YZ/WR400/426/450 bör fungera bra för enduro och hyfsat för lite MX.
Finns rätt billiga sådana cyklar om kanske kan vara ett alternativ?

Hej Såg att du har en DR upplever du inte den som tung väger ganska mycket..

Har provkört en dr-z400 både i endurospåret och på gata! I skogen fungerade den alldeles utmärkt! Den har en mjuk gång och en skön låda, rätt praktiskt i skogen! Dock upplevs den ju som relativt slö, men den jag provade hade orginaldämparen osv, så det går säkert att få en sjyst hoj till skogen med lite modifieringar! Vikten märks inte av allt för mycket! Helt ok hoj men om du ska köra mx också kanske det är ett tips att kolla på någon wr! :) Men ventiljustering vid 2400 mil (eller något liknande) lockar ju hos suzukin! ;)
/Jakob

Hej Såg att du har en DR upplever du inte den som tung väger ganska mycket..
Jag kör inte så avancerad enduro så att jag störs av vikten, använder den mer som "offroadhoj" på skogsstigar och liknande. Tycker att den är rätt smidig för vikten ändå men allting beror ju på vad man jämför med förstås.
E-modellen ska vara betydligt lättare och starkare än S-modellen f.ö. och jag har hört många som gillat den som endurohoj, men nackdelen med den är just att den inte går att landsvägsregistrera. Hondas XR400 är ju ett alternativ om man vill komma billigt undan också.

Jag kör inte så avancerad enduro så att jag störs av vikten, använder den mer som "offroadhoj" på skogsstigar och liknande. Tycker att den är rätt smidig för vikten ändå men allting beror ju på vad man jämför med förstås.
E-modellen ska vara betydligt lättare och starkare än S-modellen f.ö. och jag har hört många som gillat den som endurohoj, men nackdelen med den är just att den inte går att landsvägsregistrera. Hondas XR400 är ju ett alternativ om man vill komma billigt undan också.

Hmm skall kanske kolla mer på Honda, De måste gå att landsvägsregistrera annars får jag nog inte köra på revingehed??

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN