köpa hjälm via nätet? kbc bra märke?

Är KBC-hjälmarna bra och prisvärda?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Är hjälmen E-godkänd om du köper den ifrån USA? Annars får du ju räkna in kostnaden för eventuella böter för att ha kört utan godkänd hjälm i priset också. :tungan

Nope min är DOT märkt...men detta är bara ett klistermärke så de kan man ju ta bort å så letar man upp ett CE märke från nån pryl å sätta dit :tummenupp

..hjälmar är ju lurig skit...det köps inte utan att man testat ordentligt före, det är enorm skillnad hur man upplever hur de sitter, beroende på huvudform..

Vad tycker ni är AGV GP-teck någon bra hjälm? Har fått ett pris på 3800:- här i stan är det ett bra pris? Då e den helgrå med bara agv i svart.

jag har haft 2 KBC (den ena blev stulen). I mitt tycke har de kanske de råaste grafiken av alla, ser riktigt fräcka ut! Men när det kommer till vindbrus är de inte speciellt vassa, de låter en hel del. Bra inredning, sköna att bära (beror klart på huvudform).
Efter en Arai rx7 som inte heller var speciellt tyst kör jag med Shoei XR-1000, på min skalle sitter den kanon, plus att visirmekanismen är klockren. Varför inte satsa på en sån, de finns på kampanj lite varstans för 2495:- Prisvärt!:Bugar

Lycka till!

Är jättenöjd med min KBC tk-9 ett tips kan vara att åka ut till Bålsta och PMC-bike och prova om den du vill ha. Peter har varit schysst mot mig och gått med över till Yamaha över gatan för att jag skall kunna köpa. Han säljer inget där nämligen.

//Dafe

Vart har dom den hjälmen till det priset, vet du nånstanns?

jag har haft 2 KBC (den ena blev stulen). I mitt tycke har de kanske de råaste grafiken av alla, ser riktigt fräcka ut! Men när det kommer till vindbrus är de inte speciellt vassa, de låter en hel del. Bra inredning, sköna att bära (beror klart på huvudform).
Efter en Arai rx7 som inte heller var speciellt tyst kör jag med Shoei XR-1000, på min skalle sitter den kanon, plus att visirmekanismen är klockren. Varför inte satsa på en sån, de finns på kampanj lite varstans för 2495:- Prisvärt!:Bugar

Lycka till!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...