Köpa hjälm online!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Jag har varit runt i några olika butiker och tittat på kbc hjälmar och funderar på att köpa en som heter "KBC VR2 Legend Mirage Assassin". I butik kostar den ca. 2900 men kollar man på på nätet kan man hitta den för 1900 :- Känns ju ganska lockande att spara en tusing och beställa över nätet. Är det någon som har erfarenhet av att köpa mcprylar på nätet och kan rekomendera en bra webbutik? Man vi ju inte pröjsa och sedan bli blåst på prylarna.

/Elfuego

elfuego skrev:
2079868 Jag har varit runt i några olika butiker och tittat på kbc hjälmar och funderar på att köpa en som heter "KBC VR2 Legend Mirage Assassin". I butik kostar den ca. 2900 men kollar man på på nätet kan man hitta den för 1900 :- Känns ju ganska lockande att spara en tusing och beställa över nätet. Är det någon som har erfarenhet av att köpa mcprylar på nätet och kan rekomendera en bra webbutik? Man vi ju inte pröjsa och sedan bli blåst på prylarna.

/Elfuego

Finns en hel del bra butiker, enklast att googla fram om du söker efter nån viss modell av hjälm kan ja tänka mig. Glöm inte att även kika på ebay, där finns ofta en hel del nya hjälmar till riktigt bra priser. :tummenupp

mcprylar på nätet

Hej jag har köpt ställ,stövlar och handskar på en tysk sida som heter www.fcmoto.de suveränt kommer hem med budbil inga dyra frakter heller betalar till budbilskillen kan ej bli blåst. Givetvis har de hjälmar också.

ha det bra :banana

:yoparty

biker_Fille skrev:
2080374 Hej jag har köpt ställ,stövlar och handskar på en tysk sida som heter www.fcmoto.de suveränt kommer hem med budbil inga dyra frakter heller betalar till budbilskillen kan ej bli blåst. Givetvis har de hjälmar också.

ha det bra :banana

:yoparty

Det låter ju super, synd bara att de inte säljer kbc hjälmar. Tips på andra tyska sidor?

Tack för hjälpen alla som har svarat :tummenupp

Har nyligen beställt en hjc FG-14 target matt på fc-moto till riktigt bra pris 1450 kr jämfört med 2600 kr här i sverige. Vart bara in o prova här i stan innan ja beställde. :tungan

Bifogat

• hjc fg-14 target matt.jpg
    hjc fg-14 target matt.jpg
    78.2 KB · Visningar: 1,031
lorkan skrev:
2080461 Varför måste det just vara KBC ? :tungan

Jag har provat en hel del olika hjälmar och om man jämför olika märken så sitter kbc-hjälmarna bäst på mig, iaf om man tittar på hjälmar i samma prisklass. Men det är klart, har någon ett förslag på en hjälm i 2000 kronorsklassen så shoot!

elfuego skrev:
2080543 Jag har provat en hel del olika hjälmar och om man jämför olika märken så sitter kbc-hjälmarna bäst på mig, iaf om man tittar på hjälmar i samma prisklass. Men det är klart, har någon ett förslag på en hjälm i 2000 kronorsklassen så shoot!

Jag köpte min Shoei för 2000. Fast på rea.. :tungan

Nja vettetusan då. Är KBC polycarbonat eller glasfiber/dyl. ?

lorkan skrev:
2080694 Jag köpte min Shoei för 2000. Fast på rea.. :tungan

Finns nog både och gissar jag på. Jag har just beställt en hjälm från detta ställe fanns iofs inte KBC där heller tyvärr...

Får väl hoppas att jag inte blir blåst, tycker dom verkar väldigt seriösa iallafall.
Man var dock tvungen att betala i förskott... :gnissla

Jaja, går allt som det ska så har jag en XR-1000 snart med ett motiv som inte säljs i Sverige :)

peteR1000 skrev:
2081025Finns nog både och gissar jag på. Jag har just beställt en hjälm från Får väl hoppas att jag inte blir blåst, tycker dom verkar väldigt seriösa iallafall.

Jaja, går allt som det ska så har jag en XR-1000 snart med ett motiv som inte säljs i Sverige :)

Är det en tysk sida du har beställt ifrån? Jag har hittat ganska många sidor från usa med kbc hjälmar, men det skulle ju kännas tryggare att beställa från tyskland. Ligger ju inte så långt bort heller. Någon som vet hur lång tid det brukat ta att få hem grejer från staterna?

Last edited:
peteR1000 skrev:
2081025 Finns nog både och gissar jag på. Jag har just beställt en hjälm från detta ställe fanns iofs inte KBC där heller tyvärr...

Får väl hoppas att jag inte blir blåst, tycker dom verkar väldigt seriösa iallafall.

Hoppas du inte blir blåst då.. VIlken XR-1000 tog du då ?

Beställde precis en ARAI RX7 Corsair som x tra hjälm på Fc moto 1700:- billigare än hemma.

lorkan skrev:
2080694 Jag köpte min Shoei för 2000. Fast på rea.. :tungan

På KBC VR-2 och VR-3 är ytterskalen i glasfiber-kolfiber-kevlarkomposit. övrigt på dessa är bland annat visir med snabbfäste, dubbel D-ringsspännen, enkelt uttagbar inredning.

Ps. Svinnöjd med min VR3 :tummenupp

Last edited:
Loffe skrev:
2081967 Jag köpte min på LIDL, 400 kr haha.
Svinskön och fungerar säkert jättebra :-)

Flame ? :va

2ono skrev:
2081942 Beställde precis en ARAI RX7 Corsair som x tra hjälm på Fc moto 1700:- billigare än hemma.

Jag börjar bli trött :3freak
Inbillade mig först att man kunde köpa RX7 Corsair på FCmoto.de för 1700 pix. Hade beställt hem ett litet lager då tror jag.. :D

elfuego skrev:
Är det en tysk sida du har beställt ifrån?
Från England vad jag har fattat...

lorkan skrev:
2081867 Hoppas du inte blir blåst då.. VIlken XR-1000 tog du då ?

Pröjsade i slutet av förra veckan och mailade dom idag och frågade ifall allt var okej, fick svar typ 5 minuter senare där det stod att dom hade skickat den i fredags och borde vara framme snart. Var det några problem var det bara att höra av sig. Så det känns nog ganska säkert faktiskt.

Denna bidde det + ett mörkt visir

Bifogat

• xrempir1x.jpg
    xrempir1x.jpg
    50.4 KB · Visningar: 72
peteR1000 skrev:
2097521 Från England vad jag har fattat...

Pröjsade i slutet av förra veckan och mailade dom idag och frågade ifall allt var okej, fick svar typ 5 minuter senare där det stod att dom hade skickat den i fredags och borde vara framme snart. Var det några problem var det bara att höra av sig. Så det känns nog ganska säkert faktiskt.

Denna bidde det + ett mörkt visir

Schnygg!

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026