Köpa hemelektronik i tyskland?

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag har planerat att köpa ny tv lite längre fram i vår, jag har också tänkt åka en tur till Tyskland vid ungefär samma tidpunkt.. Tänkte höra om någon vet om det är någon idé att köpa en LCD-tv i tyskland när man ändå är där.. Hur mycket lägre är priserna? Adress till nåt internetvarhus? Säger tullen nånting vid införsel av elektronik? Hur funkar det med garanti osv..

Tack på förhud!

Limstift skrev:
2113006 Jag har planerat att köpa ny tv lite längre fram i vår, jag har också tänkt åka en tur till Tyskland vid ungefär samma tidpunkt.. Tänkte höra om någon vet om det är någon idé att köpa en LCD-tv i tyskland när man ändå är där.. Hur mycket lägre är priserna? Adress till nåt internetvarhus? Säger tullen nånting vid införsel av elektronik? Hur funkar det med garanti osv..

Tack på förhud!

Hej, http://www.technikdirekt.de köpte jag en förstärkare av och det funkade finfint.
Dom "riktiga" affärerna (tex Saturn MediaMarkt) verkar vara snäppet dyrare osh samma garanti borde det väl vara oberoende om du köper den själv eller beställer via nätet. För min förstärkare tog dom 20 euro för frakten (till Finland) och jag skulle inte släpa den många km för det priset.

Så kort, kolla och pilla i riktiga butiker hemma och i tyskland men köp på nätet. Och tull finns inte längre inom eu.

på dell.de så va de massa 1000 billigare med skärmar iaf

och som tidigare talare sagt så e inte frakten så apdyr och tull existerar inte inom EU.. (en av de få bra grejerna med dedär påhittet kallat EU)

Det tål att upprepas: Elektronik är *nästan* aldrig billigare över disk i tyskland jämntemot Sverige, det är min uppfattning iaf. Att det är billigt att handla över nätet från tyskland är en annan femma.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back