Köpa hemdator.

Fast då är jag upp i typ detta kitt. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

Sen fattar jag inte skillnaden.
Det verkade som att du inte riktigt ville betala 4 000 kr, så jag visade ett alternativ för att matcha det billigare paketet från Komplett (det för 2 995 kr).

3 995 kr-paketet från Komplett är nog mer prisvärt. Skillnaden, dvs. prestandavinsten, är främst på spelfronten eftersom det ingår ett "riktigt" grafikkort. På Komplett får du mer lagringsutrymme.

Båda täcker dina behov, det är upp till dig och din plånbok vilket du väljer.

---

Jag tänker dock jävlas med dig ytterliggare. Vill du lägga ut 4 000 kr och INTE ska spela är nedanstående paket bäst:

(klickedi)

Last edited:
Jag lägger mer än gärna bara 3000. Ska inte spela men vill gärna ha HD ut annars har jag en jävligt onödig tv.

Det verkade som att du inte riktigt ville betala 4 000 kr, så jag visade ett alternativ för att matcha det billigare paketet från Komplett (det för 2 995 kr).

3 995 kr-paketet från Komplett är nog mer prisvärt. Skillnaden, dvs. prestandavinsten, är främst på spelfronten eftersom det ingår ett "riktigt" grafikkort. På Komplett får du mer lagringsutrymme.

---

Jag tänker dock jävlas med dig ytterliggare. Vill du lägga ut 4 000 kr och INTE ska spela är nedanstående paket bäst:

(klickedi)

Jag lägger mer än gärna bara 3000. Ska inte spela men vill gärna ha HD ut annars har jag en jävligt onödig tv.

Det moderkortet har 1st HDMI och 1st DVI-utgång.
Båda digitala som du kan koppla skärm eller TV till.

Det går också att spela hyfsat på HD3200. Inte de senaste grafiktunga spelen då förstås men spel som har några år på nacken.

Nu ska jag försöka reda ut detta och beställa datorjäveln. Måste vara hemma tills Iphone 3GS kommer ut.

Jag ska alltså inte spela ett dugg. Det viktiga är att jag kan öppna en katalog med bilder utan att datorn pajar. Samt kolla på 1080p film. Jag jämför mot kittet från Komplett för 4000.

1080p är inget problem på 2,5GHz dualcore. :)

Mer minne, billigare frakt, mer lagringsutrymme, allmänt lite schnabbare. Ace (nätagget) må vara bajs, men den här datorn skulle man kunna driva med viljekraft. Inet.se.

cyYktvvZX.jpg

Detta kallar vi kit Inet 1. Som jag förstår det får jag i Inet kittet lite bättre processor men 180 gig mindre HD. Men inget riktigt grafikkort? Sen är det typ samma? Inet är såklart billigare.

Ser bra ut det där!
Ett tips för fri frakt: https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vid-koep-oever-500kr/6101343/

Men jag undrar, klarar grafikkortet hårdvaru-accelerera HD-material?
Annars kunde lägga till lite och få ett som klarar det, inkl HDMI-utgång.
https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-m4a78-pro--sam3/1900896/

Tack för frakttipset. Här pratar du mumbojumpo om moderkortets lämplighet och rekomenderar ett som är 200 kr dyrare men som har HDMI utgång. 1 i alla fall men inte behöver man 2?

Klart att paketet från Inet är bäst, jag fixade ju det. :tummenupp

För HDMI får du köpa detta eller detta
USB 2.0 har alla
Firewire finns däremot inte, detta får du köpa om du vill ha det
Digitala ljudutgångar finns på samtliga

Här säger du att jag nog ska ta det lite dyrare moderkortet som glemmy tipsa om eftersom jag vill ha HDMI? Vad skillnaden mellan de två du länkar till fattar jag inte. Fast ska jag ha firewire ska jag köpa det andra du länkar till? Det gröna och det röda är väl samma kort? Med HDMI och Firewire?

---

(klickedi)

Jag fattar ju som sagt inte man jag har ju fått för mig att inet kittet som är upp i typ 3100 nu är typ lika bra som Komplett kittet för 4000? Sen det andra inet kittet för 4100 har bara värre processor/moderkort?

Det moderkortet har 1st HDMI och 1st DVI-utgång.
Båda digitala som du kan koppla skärm eller TV till.

Det går också att spela hyfsat på HD3200. Inte de senaste grafiktunga spelen då förstås men spel som har några år på nacken.

Nu pratar du om kortet som är markat grönt/rött tidigare? Som jag kommer att ta.

Har jag fattat rätt nu? Det jag undrar mest över är detta med "riktigt" grafikkort, vad ska jag ha det till? Följer det med i något annat kit än komplett kittet för 4000? Behöver jag något mer? Kablar inne i datorn? Fläkt?

Tusen tack för hjälpen!!!

Hej. Så här sluta det. Tack för hjälpen.

640GB Samsung SpinPoint F1 HD642JJ 495 kr

Cooler Master Elite 333 Svart, Utan nätagg 395 kr

400W FSP ATX-400PNF 120mm Bulk 315 kr

AMD Phenom2 X3 720 2.8Ghz, AM3 1 385 kr

Asus M4A78 PRO 813 kr

4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS 587 kr

Samsung SH-S223B 22X DVD±RW DL SATA Svart 228 kr

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr

Firewire 3-portar PCI 100 kr

Varav moms:
864 kr
Frakt: