Köpa guad..

Quad heter dom!

Se bara till att använda den i terräng för på asfalt finns inget sämre! Raptor är väl top of the line för quads!

Skulle jag köpa quad och ha för terräng och gata så skulle jag absolut kolla på en Polaris Predator 500.
Polaren har en -07 och den är snabbare än Raptor 700, mycket trevlig leksak speciellt efter grusvägar :)

Han funderar på att sälja sin pga att han köpt en Can-am, ska jag höra lite vad han ska ha?

Suzukin ska va bra säger dom som kan pga att den är redan breddad ifrån fabrik vilket tydligen är ett måste om man ska köra riktigt fort.....

Suzuki Ltz rekomenderar jag varmt :tummenupp

Helt ok på gata, och funkar kanon i terräng och att hoppa med :)

Skulle jag köpa quad och ha för terräng och gata så skulle jag absolut kolla på en Polaris Predator 500.
Polaren har en -07 och den är snabbare än Raptor 700, mycket trevlig leksak speciellt efter grusvägar :)

Han funderar på att sälja sin pga att han köpt en Can-am, ska jag höra lite vad han ska ha?

Ja gör gärna det tack.

Skall du köra på motoX bana så rekomenderar jag YFZ450. Jag har haft både raptor och 450, Jag upplevde det som att raptorn är lite för tung för att hoppa med blir lätt framåtlut. Men i terräng eller på grusvägar är raptorn helt klart roligast

Her har du den optimale quaden,bra med power og bra støtdempere(øhlins)
Prøvde den på isen i helga...meget bra!:tummenupp :tummenupp
atv_505_sx_90_right_eu.jpg

Raptor är en helt okej quad om du ska använda den som traktor:gnissla då den är känd för att vara onödigt stor och klumpig.

Jag har en racepreppad Yfz450 som just nu är motardkittad, men kan lätt byggas om så den är redo att piska crossbanan! :yoparty

hojjen2.jpg

Skicka pm eller så om du är intresserad av att köpa den:)

/Orre

Quad heter dom!

Se bara till att använda den i terräng för på asfalt finns inget sämre! Raptor är väl top of the line för quads!

hehe.. tja på vintern i ett industriområde så är de rena rama isbanan. kul som faen :)

Jag har haft 3 olika quadar , men oavsett motorstyrka så tröttnar man. Jag har inte haft dom till att åka bana med , utan grusvägar , skogen o gata. Till slut blir det bara ....tråkigt ! Ingen mer än jag som upplever det så ?

Smc´s quads är bra, men ramen känns ganska klen och inte alls lika vridstyv som en LTZ eller en YZF. Jag har en Dinli 450. Samma motor för att vara exakt som i SMC´n. Enda nackdelen är ifall fuggen brakar som min har gjort (den läcker soppa ur skvaller röret) så kan inte firmorna lösa felet för dom inte sett en sådan förgasare förut. Jag har iof gått till firmor som pysslar enbart med hojar och inte quads. Mikuni BSR42 utan acc pump är det iaf.

Men hur som helst. Det är sjukt kul att köra, men inte alls samma frihet som en båge kan infria. Te.x med båge är det aldrig kö. Med en atv kan man komma undan köer och skit, men inte alls på samma sätt med en Motard eller vilken annan hoj som helst.

MVH // Jonas

Jag har haft 3 olika quadar , men oavsett motorstyrka så tröttnar man. Jag har inte haft dom till att åka bana med , utan grusvägar , skogen o gata. Till slut blir det bara ....tråkigt ! Ingen mer än jag som upplever det så ?

Jag har aldrig träffat någon med Quad som INTE varit till salu, om det säger någonting:D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph