Köpa gopro hero 2 i Hong Kong

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Syrran ska åka till Hong Kong och tänkte passa på att köpa en gopro hero 2 till mig om de säljs där?

Min fråga är kan man hitta gopro hero 2 där eller är risken stor att det är kopior eller liknande. Då syrran ej är så insatt vill man inte ge henne ett för stort uppdrag.

DigitalRev kan du skicka henne till, finns en butik nära avenue of stars i hamnen, dom är schyssta. :) ( Dom har en populär youtube-kanal också)

Ja den får max kosta 2500, annars lika bra att beställa på ebay, men där är ju risken stor att man åker på tull o moms.

3000 HK Dollar tydligen, så runt 2600 för motorsport edition. Men det finns ju "mindre" aktörer där också som är seriösa, Hong Kong är lite "seriösare" än torgen i Thailand eller Kina om man säger så. :)

Finns mycket seriösa och mindre butiker runt Chunking Mansion också, dit lär hon åka om hon turistar eller har en dag över. Så länge dom har en schysst butik med kassaapparat så får man nog the real deal. :tummenupp

3000 HK Dollar tydligen, så runt 2600 för motorsport edition. Men det finns ju "mindre" aktörer där också som är seriösa, Hong Kong är lite "seriösare" än torgen i Thailand eller Kina om man säger så. :)

Finns mycket seriösa och mindre butiker runt Chunking Mansion också, dit lär hon åka om hon turistar eller har en dag över. Så länge dom har en schysst butik med kassaapparat så får man nog the real deal. :tummenupp

Ja hon åker med jobbet och kommer vara där i 10 dagar, och de kärringarna hon åker med är shopping galna så hon har möjlighet att besöka många ställen :)

Ja hon åker med jobbet och kommer vara där i 10 dagar, och de kärringarna hon åker med är shopping galna så hon har möjlighet att besöka många ställen :)

Kvinnor som är shoppinggalna!? Det var något nytt. :rolleyes:

Håller hon bara ögonen öppna så hittar hon säkert en GoPro till bra pris.
Jag var i lite skummare kvarteren, tror det var i Mongkok, där fanns det ännu billigare affärer och det verkar som att många av dom som bor i HK åker dit för att handla själva. :)

Tack boys! Nu är syrran informerad så hoppas hon ej blir lurad och kommer hem med en Gohpru Shero2 :crash

var där för 1,5 månader sedan och polaren hade med sej en hero 2. jag använde den en del när vi dök men var inte nöjd med vidvinkellinsen så vi startade med att leta efter ett flat lens hus. detta gjorde att vi sprang på dessa kameror på ganska många ställen i bla singapore, hongkong, jakarta och på borneo. ingenstans var den billigare än hemma.
efter många om och men hittade vi till slut ett sådant hus, tror det var i kuala lumpur. till ungefär samma pris som hemma. så mitt råd är att köpa den hemma för du hittar den inte billigare där borta och sedan blir det lite smidigare med garantierna. vet inte om gopron har världsgarant eller bara europagaranti.

Kollat på digitalrev.com och där kostar den ca. 2600kr om man vill få den skickad inrikes(Kina) så tar man bort frakten blir det ändå billigare än i Sverige.

Jo för det priset har jag hittat, men vill få ner det ännu mer. Så när syrran ändå åker och gillar att shoppa kan hon ändå kolla om det finns billigare. Säsongen är inte här än på riktigt så kan vänta lite till och se ifall man kan få tag i den för en billigare kostnad. Annars får man väl beställa från UK

En sak hon bör kolla är om garantin kommer att gälla även utanför Hongkong.
Jag var där för några år sedan och köpte en Canon EOS40D (stillbildskamera). För Canon-kameror sålda i Hongkong gällde bara Hongkong garanti. Försäljaren upplyste mig om det innan jag köpte kameran, men priset var helt rätt så jag köpte den i alla fall.

Hittade en Hero2 för grymt pris på blocket med obruten förpackning och kvitto + garanti så jag slipper skicka syrran på jakt :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park