Köpa gitarr från USA. Hur kan priset skilja så mycket?

Har inte kollat upp så många sajter som skickar till Sverige, men här finns en iaf https://www.music123.com/. Jag kollar mest på Ebay. Gäller bara att hitta en säljare som skickar hit.

Tänk på att moms, tull och frakt tillkommer. Räkna med ca 1000 kr i frakt. Jämfört med Sverige tjänar du garanterat på det, men stället som Axl45 tipsade om (www.thomann.de) hade ganska bra priser jämfört med här. Dom ska visst vara snabba på att leverera också + billigare frakt (15 EUR för en gitarr). Kan ju vara värt att jämföra.

detta har inte alls med ämnet att göra, men tänkte höra om du har bra koll på gitarrer o priser. har nämligen en elgitarr som jag vill sälja, buck owens signaturgitarr om du vem han är? är inte insatt i det alls men den är silver, blå och röd randig.
vore kul om du visste vad man kan få för den.

detta har inte alls med ämnet att göra, men tänkte höra om du har bra koll på gitarrer o priser. har nämligen en elgitarr som jag vill sälja, buck owens signaturgitarr om du vem han är? är inte insatt i det alls men den är silver, blå och röd randig.

Det har jag ingen aning om faktiskt. Det finns en för 900$ på Ebay, fast det är ju i USA och inte här. Det bästa är ju att hitta nån affär här som säljer dom och kolla vad dom tar.

En Fender Telecaster brukar ju ha hyggligt andrahandsvärde, jag skulle gissa på 6-10000 beroende på skick och om du hittar rätt köpare, Buck Owens är ju ingen superkändis i Svedala och guran har ju ett minst sagt udda utseende.

Blev en ovation 12 strängad i nyskick för mig, för 670 dollar! wiiie

Bifogat

• ovation18669.JPG
    ovation18669.JPG
    59.7 KB · Visningar: 112
En så´n har Jag med! Fläskigt med 12 strrrrr,

En likadan? Va tjacka du den för? Stötte på listpris i sverige... 18 lök. Då blir man glad:D

Har faktiskt aldrig lirat på en ovation tolva, men en 6str samma modell och den lät guddomligt! Med djupa bowlen då

Blev en ovation 12 strängad i nyskick för mig, för 670 dollar! wiiie

De blev inte så långlivat. Den pallade inte med luftfuktigheten i norra australien. Den har blivit rätt vågig och avståndet mellan strängarna och halsen rätt stort långt nere på halsen :(

Nån som vill köpa billigt? Låter lika bra

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...