Köpa gammal mc.

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Funderar på att köpa en gammal Blackbird som bara gått 1500 mil.
2000 med insprut, hur orolig ska man vara för att det ska bli problem med gamla gummipackningar ody?
Däck ska jag byta och en service får det bli men annars.....

Min Triumph Sprint RS 2001 har nu gått 5700 mil. Men det är ju Triumph kvalite,
Honda ? :D
Bara att köpa Koltrasten om priset är rimligt och den klarar provturen utan problem.
Men jag skulle ta det väldigt lugnt i kurvorna och vara försiktig testa bromsarna för hårt vid provkörningen, om det är originaldäck.......
Börja bromsa bak som vanligt, släpper bakhjulet ta det riktigt lugnt med frambromsen.
Det är väl kopplade bromsar ? Bak + En skiva fram ?

Last edited:
Funderar på att köpa en gammal Blackbird som bara gått 1500 mil.
2000 med insprut, hur orolig ska man vara för att det ska bli problem med gamla gummipackningar ody?
Däck ska jag byta och en service får det bli men annars.....
En hoj från 2000? Jag hade aldrig ens tänkt tanken. Byt däck, gör en service och köööör.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Köpte en - 00 Falco för några veckor sedan, 4k mil på mätaren.
Hade inte en tanke på något av det du nämner, hojen var i fint skick och går som en klocka.
18 år är ingen ålder på en hoj!

Trodde det rörde sig om nåt från 70/80-talet.. Herregud. Köp om det inte är ett totalt vrak. :fyllisar

Sköts de bara om så kan en gammal hoj funka riktigt bra. Är den bra i skicket och känns helt okej – köp. Lycka till! :)

Gammal?? Nyaste hojen jag ägt var en 03:a... :gnissla :hihi

Nej men skämt åsido, nya hojar kan strula, gamla hojar kan strula, nya hojar kan ha hala däck på grund av att nya däck är hala, gamla däck kan ha hala däck på grund av att gamla däck är hala... Allt handlar väl om hur föregående ägaren skött den och hur den verkar vid provkörning. Oavsett om jag ska köpa en 20 år gammal eller en fem år gammal hoj, verkar den bara gå bra vid provkörning så kolla servicehistoriken. En hoj som inte har någon servicehistorik så skulle jag börja med en storservice på efter köp, kan säljaren visa papper på att service är ordentligt gjort skulle jag nog bara tuta och köra. Åldern på hojen har mindre med det att göra och mer med hur den är skött att göra, skulle jag säga :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman