Färnbo skrev:
Tackar, men ja tänke lite mer på vad sbp säger, man måste ju regbesikta den, kan det inte bli problem med intyg gällande asbestfria bromsar, e-märkta lysen, buller, emisioner m,m och ännu mera?
Vad jag förstod av de A Brink skrev så kan man nästan ta hem vad som helst om de går som flyttgods.
Jag har tänkt åka över för att handla ett gäng hojar,inte roligt att stå med 10 ex som inte går att regga och sälja.
mvh JJ
Hej..
Har sagt det tidigare på denna tråd om jag inte minns fel..
Om du tar hit en HEL hoj...så kommer du ALDRIG ifrån moms o tull o sånt..om du ska registrerar den alltså...
O som jag sa tidigare...Så för att kunna göra en regbesiktining...så måste du/vi ha en massa intyg...(som vårt kära förnuftiga SBP kräver helt irrationellt...men ändå!).....
Som jag sa då...(nu kan det vara så att jag sagt just detta på en annan...ganska så LIKA..tråd...så snälla, trätta inte på mig om jag tagit fel på vilken tråd jag är nu)...
Alltså igen, som jag tidigare sagt på NÅN tråd...så är det upp till importörn hur enkelt det kan vara för dig eller nån annan...
Importerar du årets modell...så kan jag som sagt förstå att KawaSverige kanske tycker att det inte är så skoj att sälja intyg till dig iom att dom missar alla kontatnter när det gäller försäljningen....
Utan att veta vilket så hyllar jag verkligen Kawasaki Sverige!!...Som jag redan berättat då dom varit för mig helt underbart suveränt bra att ha med att göra när det gäller intyg!!
För min del så har jag tagit in nåra hojar...visserligen i dina/era ögon gamla...men för mig supermodeller...o bara behövt betala promille jämför med att fixa intygen själv...
Så...Alltså...Fråga importörerna här i Sverige INNAN ni/du skeppar hit en hoj....
Kanske inte så stora problem att fixa alla intyg själv....men dom KOSTAR...
Kortfattat så är det i alla fall så att om du ska registerar en hoj här i Sverige...så måste du ha alla intyg i slutändan...
Kan berätta att om du skulle få för dig att ta in en HD...så är det så att Harley idag pga säljsiffrorna fullständigt skiter i dig!!...
Du får inte ens ett svar från dom...Så då blir det upp till dig att skaffa papprena...
(Men kom även ihåg...för inte så många år sen...när JAG åkte Harley o blev behandlad på SAMMA sätt...så fanns det INGEN idiot i Sverige som åkte HD......O då var dom hur trevliga som helst!)...
Så...Om nåra år kan du köpa en Harley o få både papper o en puss o kram på samma gång!..*ler*..
Ha det
Jan