köpa fiddy

Lånar tråden lite.

Hej. Jag har fått ett erbjdande att köpa en sån motor som sitter på fiddy:n som det pratas om här och jag undrar hur den är i motorn och om det finns några reservdelar till den. Vilka har gjort motorn, vilken modell är det och vad heter tillverkaren. Finns det någon bra sida med trimm och reservdelar ifall ja skulle vilja få upp den i högre hastigheter eller om något skulle gå sönder :)

Är väldigt tacksam för svar :)

Jag lånar också tråden lite, då det är onödigt att skapa en helt ny.

Jag funderar på att köpa en fiddy, men jag vill ha 2-takt! Jag föredrar det och det är roligare. Men finns det 125or som är 2-takt? Jag hittar bara fiddys som är 4-taktare...

Nån som vet nåt?

//Magnus

Nu är jag nästan lite småbesviken på att jag inte var här inne och sökte igår.
Nu är det nämligen så att jag köpt precis den fiddy som står i första inlägget och köpt olja till den på ren chansning, dock köpte jag 15w-40, men jag får helt enkelt hoppas på att den funkar som den ska.

Angående kvaliten på fiddyn så måste jag hålla med tidigare talare om att man definitivt får vad man betalar för.

Däremot måste jag säga emot på punkten om hur bra motorhandel.se är när det gäller kontakt och support. Jag har desperat försökt få kontakt med dom, både via telefon och epost, men fortfarande inte fått något svar (efter över 4 dagar) Dessutom beställde jag fiddyn på en lördag och den skickades inte förrän torsdagen veckan efter, trots att dom har som "policy" att skicka varan första bästa helgfria vardag.. vilket alltså var tre dagar tidigare.

Jag kan dock säga att väntandet är väldigt värt det. Fiddyn ser bra ut, går bra och ser (i mina otränade ögon) relativt högkvalitativ ut.

Hoppas jag kanske har hjälpt någon nu

EDIT:

har nu haft tid att provköra fiddyn lite mer och har hittat ett väääldigt stort problem. Visst var det till en början lite halvjobbigt att en del skruvar inte var ordentligt åtdragna, så det blev en hel del efterdragningar för min del, men när jag efter en stund kollade på bakhjulet så märkte jag till min förvåning att näst intill varenda eker var HELT OSPÄND!

Vet inte hur vanligt detta kan tänkas vara, men jag rekommenderar de av er som beställer fiddy från motorhandel att kolla ekrarna.. kunde ha blivit en sjuhelvetes smäll om jag inte upptäckt problemet.

Last edited:
Nu är jag nästan lite småbesviken på att jag inte var här inne och sökte igår.
Nu är det nämligen så att jag köpt precis den fiddy som står i första inlägget och köpt olja till den på ren chansning, dock köpte jag 15w-40, men jag får helt enkelt hoppas på att den funkar som den ska.

Angående kvaliten på fiddyn så måste jag hålla med tidigare talare om att man definitivt får vad man betalar för.

Däremot måste jag säga emot på punkten om hur bra motorhandel.se är när det gäller kontakt och support. Jag har desperat försökt få kontakt med dom, både via telefon och epost, men fortfarande inte fått något svar (efter över 4 dagar) Dessutom beställde jag fiddyn på en lördag och den skickades inte förrän torsdagen veckan efter, trots att dom har som "policy" att skicka varan första bästa helgfria vardag.. vilket alltså var tre dagar tidigare.

Jag kan dock säga att väntandet är väldigt värt det. Fiddyn ser bra ut, går bra och ser (i mina otränade ögon) relativt högkvalitativ ut.

Hoppas jag kanske har hjälpt någon nu

EDIT:

har nu haft tid att provköra fiddyn lite mer och har hittat ett väääldigt stort problem. Visst var det till en början lite halvjobbigt att en del skruvar inte var ordentligt åtdragna, så det blev en hel del efterdragningar för min del, men när jag efter en stund kollade på bakhjulet så märkte jag till min förvåning att näst intill varenda eker var HELT OSPÄND!

Vet inte hur vanligt detta kan tänkas vara, men jag rekommenderar de av er som beställer fiddy från motorhandel att kolla ekrarna.. kunde ha blivit en sjuhelvetes smäll om jag inte upptäckt problemet.

Trodde ni hade lärt er att om man köper kina skit grejor så får man skit också:yoparty

Sen 15w-40 olja är ganska trögflytande vi kalla temperaturer så gasa extra lugnt innan motorn blivit varm:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman