Köpa fiddy/minicross

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Tänkte köpa en minicross, har kikat lite på denna:
http://www.blocket.se/halland/Fiddy_ny_21597160.htm?ca=20&w=2

Tror det går att pruta ner den till 3000:-, säljaren bor ca 5 km härifrån så det är därför jag är intresserad av just den:)

Kan någon se vad det är för "modell"? Någon som vet mer om just den hojen/motorn? Kubik, effekt, hållbarhet? Är ju medveten om att det är "Kina", och det är just det jag vill ha, på grund av lätt begränsad budget :gnissla:)

Är tacksam för alla tänkbara tips och råd:tummenupp



Någon som har reedläppar till en minimoto liggandes föresten? (49cc, luftkyld, kines) sitter läppar i metall original men ena läppen har gått av.
 
Modell vet ja ej, finns 1000 olika kina typer. Motor vet ja därimot, sitter en Ducar 124cc kan inte säga att det är en höjdar motor. Jag hade köpt nått annat. du får vad du betalar för när det kommer till fiddy.

Kolla hos närmsta Mc ÅF dem lär ha Membran ark så kan du klibba egna läppar, Finns både vanligt och Kolfiber ark.
 
Om man jämför med Pitpro eller?! Man får ju ta det för det det är, och är det kina så är det kina.

Får åka och klämma lite på den och se ifall det är något att ha.

kan säga att det räcker du har provsuttit en pitpro eller liknande "märkes"kina för att du ska förstå hur kass den som du ska titta på är
 
kan säga att det räcker du har provsuttit en pitpro eller liknande "märkes"kina för att du ska förstå hur kass den som du ska titta på är

Har både provsuttit och kört Exxo, Pitpro osv. Sen har jag spenderat ett antal timmar på skogsbana på en "kass" Kines.

"märkes" hojarna är ju helt klart stabilare, snabbare, starkare, skönare, styvare, DYRARE!

Medans den "kassa" kinesen var rätt fladdrig och stötig. MEN polaren hade den i säkert 2-3 år och den gick nog minst 40 timmar hård skogskörning, och en stor mängd gata/parkeringsplats. Och det enda jag vet att han behövde byta var däck/slang (däcken tar slut även på de dyra hojarna), Olja, lite plast efter att jag vurpat några gånger i skogen, och några koppling/broms-grepp.

Han sålde den för ett år sedan och vad jag vet så går den ännu.

DET duger utmärkt för mig för vi hade riktigt jävla roligt! Men sen är jag ju en sån som hellre köper "märkes-jeans" från Thailand för 200:- istället för att köpa exakt samma vara fast "äkta" för 2500:-:)
Jag vet inte hurdan du är men sådan är jag:tummenupp
 
Jag köpte kinaskit, min var sopslut i allt efter ca10h, förutom motorn som höll.
Men kan man byta ut alla skruvar, förstärka ramen, byta ut fälgar, lager osv och man vet vad man köper så har man skitkul.
 
Var och kollade på den idag. Såg fin ut i skicket. Motorn lät bra och var lättstartad.
Det enda negativa som jag kunde hitta var att bakdäcket nästan var helt slut, och bakhjulet glappade lite, trodde först det var lagret men såg sedan att det var ekrarna som var dåligt spända, men det är väl bara att dra åt med en ekernyckel?:va

Sen var styret lite snett monterat men jag tyckte inte det så särskilt skevt/böjt ut.

Bjöd 3000 men dom sa 3500, då sa jag att vi skulle tänka lite på det och jag skulle höra av mig. Ringer väl imorgon och kollar vad dem har bestämt sig för.
 
Var och kollade på den idag. Såg fin ut i skicket. Motorn lät bra och var lättstartad.
Det enda negativa som jag kunde hitta var att bakdäcket nästan var helt slut, och bakhjulet glappade lite, trodde först det var lagret men såg sedan att det var ekrarna som var dåligt spända, men det är väl bara att dra åt med en ekernyckel?:va

Sen var styret lite snett monterat men jag tyckte inte det så särskilt skevt/böjt ut.

Bjöd 3000 men dom sa 3500, då sa jag att vi skulle tänka lite på det och jag skulle höra av mig. Ringer väl imorgon och kollar vad dem har bestämt sig för.

bara att byta fälg. Lösa ekrar och skeva fälgar är orginal på såna.

Sen sa du ju själv hur stor skillnaden var på hojar i inlägget innan. Så varför inte lägga 1000 till och få en riktig cykel om än 2-3 år gammal?
 
Kör en Zimini Extreme sån hade jag kanon fiddy eller köp en dbr boxer också en kanon hoj :) Fast riktig cross är das shit tröttnade på att leka med fiddy rätt snabbt...


///Micke
 
bara att byta fälg. Lösa ekrar och skeva fälgar är orginal på såna.

Sen sa du ju själv hur stor skillnaden var på hojar i inlägget innan. Så varför inte lägga 1000 till och få en riktig cykel om än 2-3 år gammal?

Ok, en fälg kostar ju ca 600:- så då får jag räkna in det om det skulle bli köp.

Vart hittar jag en "riktig" minicross för 4000:-??:va
Dom "riktiga" verkar ligga runt 6-7k:näsblod
 
pruta ner en fin från 6-7 till 5000. Det kommer du inte ångra tt du lagt ut, sen får du tillbaka dom pengarna mkt lättare med om du tröttnar.
 
Är oxå lite nyfiken på detta ämnet. Vilka märken ska man leta efter för att undvika den värsta "kina-skiten"? Pitpro nämns ju i tråden här, några fler alternativ?
 
Är oxå lite nyfiken på detta ämnet. Vilka märken ska man leta efter för att undvika den värsta "kina-skiten"? Pitpro nämns ju i tråden här, några fler alternativ?


Snakepit och Exxo sägs ju även dem vara bra märken:tummenupp
 
Back
Top