Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en TMR 40 till salu, 2000kr + frakt

Tack för erbjudandet men jag har fått tag i en TM40 från Christer på www.braigasen.com
Får betala 1800 och då får jag byta munstycken osv till jag känner att hojen går som den ska.
Hoppas att det är värt pengarna![]()

Har provmonterat förgasaren men den passar inte rakt av i insuget.
TM-förgasaren ( till höger ) har 2mm smalare "hals" än originalförgasaren samt skillnad enl. bilderna.
Finns det något insug att köpa som passar DR-motorn samt TM-förgasaren eller måste man modifiera själv??

Hejsan du.
Du undrar om diametern på förgasaren mot luftfilterburken?
Vad är problemet???
Om du nu har köpt en TM 40 ,,är det inte relativt lätt att mäta vilken diameter den har???
Eller har du bara tumstok hemma??
Frostie.
.... det datumet hade nog inte han fått hem förgasarnTack för erbjudandet men jag har fått tag i en TM40 från Christer på www.braigasen.com
Får betala 1800 och då får jag byta munstycken osv till jag känner att hojen går som den ska.
Hoppas att det är värt pengarna![]()
sett många hemmasnidade varianter ,bl.a vp-rör (vanliga elrör)som värmts på förgasarhalsen för o anpassa till insugsgummit.ska fixa en tm 40 till xren så jag får kolla hur du löser det
de där borde va lättlöst. coolast vore ju o göra eget i rostfritt o sen sätta silikonslang imellan typ.. men de e ju mer jobb.. det snabba sättet som jag inte tar nå ansvar för.. vulktejp runt förgasarn![]()

Hejsan du.
Du undrar om diametern på förgasaren mot luftfilterburken?
Vad är problemet???
Om du nu har köpt en TM 40 ,,är det inte relativt lätt att mäta vilken diameter den har???
Eller har du bara tumstok hemma??
Frostie.
Honom har jag handlat av flera ggr, han är bra. Dessutom har han en fenomenal förmåga att nosa rätt på grejer jag misslyckats med ett finna.
Jag var tex mycket nära att tillverka en flödesmässigt bra adapter mellan en HSR48 och min luftburk efter att ha letat på nätet i månader. Christer hörde av sig efter en vecka och hade hittat och tagit hem en från USA.
När det gäller Mikunidelar så brukar jag handla direkt från StiboMotor www.mikuni.se som är generalagent. Man kan handla direkt från kontoret i villan i Segeltorp om man har vägarna förbi.
/J
Ska bli kul att sparka igång hojen ( har ju endast kick) efter bytet, lär ju bli en rappare maskin. Han verkar ha bra med kontakter och är kunnig. Han hade inget filter som passade mig så det får jag skaffa själv. Några tips på ett prisvärt filter av denna typ?
de e ju moppefilter... http://www.danmobility.se/product.asp?c=1629554806&n=1387906098&pn=-2105372141
fortfarande,, inge ansvarde e ju moppefilter...
![]()
Det bor inte mycket ansvar i dig inte![]()
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg
Den 22-23 augusti är det da... |