Köpa färdig avstrypt CDI till Aprillia Rs 125?

Ralli

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2007
Ort
GBG
Hoj
Aprillia Rs 125
Hej!

Jag har letat och sökt så jag kände det var dags att fråga er!

Jag vet att man kan strypa av CDI:n enkelt men då är frågan går det att återställa? Om så inte är fallet finns det ostrypta CDI-boxar att köpa?
isåfall var?

Hojen är alltså en Aprillia Rs 125 -01

Tack på förhand!
 
Hej!

Jag har letat och sökt så jag kände det var dags att fråga er!

Jag vet att man kan strypa av CDI:n enkelt men då är frågan går det att återställa? Om så inte är fallet finns det ostrypta CDI-boxar att köpa?
isåfall var?

Hojen är alltså en Aprillia Rs 125 -01

Tack på förhand!

Altså det är helt onödigt att köpa en ostrypt box det är klart att det går men denna strypning ger inte så mycket effekt (den är till för att sänka bullerkraven för att bli godkänd för EU tror jag).

Strypningen är som en bro/brygga. Man kapar den så de 2 sidorna inte har kontakt med varandra, om du vill återställa så är det väll bara löda fast något ledande material mellan dessa 2 sidor.

Strypningen verkar mellan 4000 varv och 5500 (tror jag de va rätta mig om jag har fel) och gör som sagt att den stryps vid dessa varv då det är vid dessa varv jag tror att man mäter buller nivån.

Den märkbara effekt när du tagit bort strypningen är att du får ett jämnare register, enligt mig så är denna strypning helt onödig då den verken ger någon högre hastighet. Dock bättre accelartion.

Mitt tips: Ta bort skiten och låt den vara borta.

På denna sida kan du se bilder osv hur den ser ut, dock så är sidan på franska.

http://www.rsbikers.com/article-cdi_nytro.htm

Hare bra :)
 
Det som ger mest effekt är egentligen ett avstämt rör. 2-Takt är ju krävande när det gäller rätt motstånd.

Men att det ger 33kw är jag också lite osäker på men det ger nog en piggare RS för dem pengarna.
 
Tack för alla svaren!
Visste dock redan det där men ville helst inte modifera orginal CDI.:tungan
Men men det får la bli att strypa av den för jag är lite trött på "varvtalsdimpet" nu! Ingen som har haft problem vid besikitning efter avtsrypt CDI med tanke på avgaskraven?
 
funderade lite över det där oxå :gnissla dock ger kittet nog en del. men inga 40hk på långa vägar...
btw 33kw = ca 45 hästar (1kw=1.36HK och 33 x 1.36 = 44.88). har inte mkt att göra så ville bara på peka detta inte för att vara kaxig och tycka att jag är bäst som jag gör detta... så bli ej sur:P
 
btw 33kw = ca 45 hästar (1kw=1.36HK och 33 x 1.36 = 44.88). har inte mkt att göra så ville bara på peka detta inte för att vara kaxig och tycka att jag är bäst som jag gör detta... så bli ej sur:P

jag vet mkt väl hur man räknar om kw till hk. Men jag skrev 40hk eftersom kittet inte ens ger det.. Riktiga glädjesiffror får man på köpet med kittet..

my 2 cents
 
Tack för alla svaren!
Visste dock redan det där men ville helst inte modifera orginal CDI.:tungan
Men men det får la bli att strypa av den för jag är lite trött på "varvtalsdimpet" nu! Ingen som har haft problem vid besikitning efter avtsrypt CDI med tanke på avgaskraven?

Tror itne ens dem vet att det sitter en strypning dära min gick igenom helt ostrypt, han test körde den också (sen sa han "jaaa du") Fast den gick igenom iaf. :D

Men tror inte det kommer va något problem tror det är mest för att klara EU kraven.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top