Köpa EU/depåmoppe, men vilken?

Personligen är jag sugen på en aprillia svx 550 men dom har ju lika dåligt ryckte som boatian:confused: hahahaha:D

Vad jag vet så tillverkas alla gy6 i kina oavsett vem som använder motorn.. Gy6 är en klon av minarellis motor men till o med yamaha kör gy6 på ex yamaha aerox 4T modell.

Att det sedan finns flera tillverkare på kloner av gy6 motorn är ju typiskt kina betende. Men är det en gy6 är det absolut inga problem med hållbarheten

Eh. Så om jag klonar en GY6 hemma i garaget så är det automatiskt inget problem med hållbarheten?

Kineser är mästare på att kopiera och de är mästare på att skita fullständigt i kvalitet.

Eh. Så om jag klonar en GY6 hemma i garaget så är det automatiskt inget problem med hållbarheten?

Kineser är mästare på att kopiera och de är mästare på att skita fullständigt i kvalitet.

Nä varför skulle jyst din klon var dålig?? Fuskar du:confused::D

Vad jag vet så tillverkas alla gy6 i kina oavsett vem som använder motorn.. Gy6 är en klon av minarellis motor men till o med yamaha kör gy6 på ex yamaha aerox 4T modell.

Att det sedan finns flera tillverkare på kloner av gy6 motorn är ju typiskt kina betende. Men är det en gy6 är det absolut inga problem med hållbarheten

När man lägger tillverkning i kina får man beställa kvalitétsnivåer. Exakt samma motor från exakt samma tillverkningsband i exakt samma fabrik kan vara totalt olika pga att två olika beställare haft olika krav på kvalité.
Högre kvalité kostar, så även i kina.

Med det sagt är det ju inte givet att de billiga okontrollerade motorerna behöver vara skit, man kan råka få ett exemplar utan gjutbubblor, med bra toleranser som inte slagit sig i gjutningen och där alla smådelar samtidigt råkat vara helt rätt, totalt utan kvalitétskontroll. Det är bara ett större spann på hur dåligt saker kan vara.

Därför är anekdotisk bevisföring totalt ointressant när man diskuterar kvalité på lågprisprodukter från kina. (Fast, anekdotisk bevisföring är ganska ointressant i alla lägen)

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back