Köpa espressobryggare

Säkert bra om man dricker två koppar i veckan, men är man storkonsument som jag blir det väldigt dyrt.

Jag har en Saeco Talea Giro som jag är väldigt nöjd med, en helautomatisk maskin med kvarn. Steglös inställning med allt från en liten stark kopp espresso till en amerikansk blaskig svart kaffe. Går även att använda vanligt malt kaffe om man vill det.

Edit: En sån här är det, fast inte var den så dyr. http://www.saeco-usa.com/en/product...atic/0/talea-giro-plus/8/talea-giro-plus.html

Last edited:
Jag har en tidigare modell av den som TS tar upp i första inlägget.
Skulle inte vilja kalla den för espressobryggare, snarare "Kaffemaskin".

Men, riktigt bra kaffe gör den. Mjölkskummaren tycker jag är halvbra, använder inte den så ofta ändå.

Vanligt fel är att bryggenheten ger upp efter en tid. Fick byta på min efter ca 4 år, kostade ~1200. Men då har den gått ganska hårt under de fyra åren :kaffetunna

Enkel, bekväm och bra kaffemaskin. Men espressobryggare, njae...

Finns bara ett allternativ! JURA
l

Håller helt med. På förra jobbet hade vi en Jura som supportade 8pers med kaffe/espresso varje dag i 8 år utan probem. Den går än snart inne på sitt nionde.

På min nuvarande så ska vi skaffa en Jura.

Håller helt med. På förra jobbet hade vi en Jura som supportade 8pers med kaffe/espresso varje dag i 8 år utan probem. Den går än snart inne på sitt nionde.

På min nuvarande så ska vi skaffa en Jura.

Kostar lite mer men de håller och så kommer ju grannarna över på kaffe i stället för att brygga eget! Är ju godare hos mig! :tuttar

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt