Köpa en stulen hoj?

Kimen

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2004
Hoj
Skinställ & hjälm + en massa gamla fotton.... En fiddy.
Fick genom jobbet ett erbjudande att köpa en beslagtagen stulen hoj genom if.
Hojen är en Ducati 900ss 2002 med 500 mil på mätaren. Den var stulen i Solna 2005 och har stått ostartad hos if i över ett år. Utgångs priset ligger på 50 000:- som den står. Via fotton kan man se att den är vurpad med trasiga blinkers samt skrapade kåpor. i övrigt ok.

Är det lönt att lägga energi på denna hoj? Vad tror ni?

Kimen skrev:
Hojen är en Ducati 900ss 2002 med 500 mil på mätaren. Den var stulen i Solna 2005 och har stått ostartad hos if i över ett år. Utgångs priset ligger på 50 000:- som den står. Via fotton kan man se att den är vurpad med trasiga blinkers samt skrapade kåpor. i övrigt ok.

Beror väl på hur illa det är ställt men kolla in denna:

http://www.biscaya.com/erbjudanden.htm

Kan ju vara värt att lägga nån krona på en renovering om köppriset blir rätt.

Maverick_ou812 skrev:
Beror väl på hur illa det är ställt men kolla in denna:

http://www.biscaya.com/erbjudanden.htm

Kan ju vara värt att lägga nån krona på en renovering om köppriset blir rätt.

Lite skilnad på ett utrops pris på 50 lappar "som kan bli 35 om man har tur" och 92.900:- som Biscaya begär.

Så jag bör ta risken. Eller vad säger du? Kan inte testa hojjen innan jag skickar anbud. Så med andra ord köper jag grisen i säcken. Vill bara veta om det kan vara värt det!

Kimen skrev:
Lite skilnad på ett utrops pris på 50 lappar "som kan bli 35 om man har tur" och 92.900:- som Biscaya begär.

Så jag bör ta risken. Eller vad säger du? Kan inte testa hojjen innan jag skickar anbud. Så med andra ord köper jag grisen i säcken. Vill bara veta om det kan vara värt det!
Dom ligger stabilt i pris så vitt jag vet och Ducce är alltid Ducce med allt vad det innebär. På gott och på ont. :tungan
Känner du dig osäker så avstå. Det hade jag gjort, jag tycker det ska kännas rätt i magen när man gör sånt.

Kimen skrev:

Du måste kolla noga, en vurpad hoj kan ha mer skador än du tror. Exempel på skador det blev på min RSV mille vid en lätt kasning ca 50 km/h...diesel spill i rondell.

Repor sving
Repor ram
Oljetråg
Kåpor
styrvikt
Skjutspinnar
fotpinnar
repor backspegel
Kåpor
bromshandtag
blinkers
ljuddämpare

Försäkringsbolaget utdömde det till skrot, det var en nästan ny hoj och reperationerna skulle kosta mer än 75% av nyvärde.

SÅ KOLLA NOGGRANT!!!!

Max 35 000:- skulle jag ge, lycka till :tummenupp

Last edited:
Skickade ett anbud på 35 000:- Tror inte att jag vinner, men det är värt ett försök.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026