Köpa en panda??

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har sedan jag såg Linda Nånting på TV4 gosa med pandaungar blivit kär i dessa söta varelser! Jag undrar nu om det vore möjligt att ha en panda i Sverige? Jag planerar inte att inskaffa en, det vore elakt, utan jag undrar bara om det vore möjligt genom att dem är utrotningshotade och så.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du kan skaffa barn och låta dom bli EMO's

Då går dom också i svartvitt med stora ringar runt ögonen....

80720534913fe3c69082.jpg
 
Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jättepanda eller Kattbjörn? (liten panda) Jag är skeptisk då den som sagt är skyddad nu. Rent praktiskt går det dock antagligen. Bättre att du väntar till isarna i norra ishavet har smält och du får adoptera en isbjörn. Allt du behöver då är en toppöppnad frysbox den kan sitta i.

Fakta kring Jättepandan: Hannarnas penis är ungefär tre centimeter lång.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Om pandor är utrotningshotade, och det är de väl, så finns de säkerligen upptagna på någon lista över hotade arter. Om det är så är det förbjudet, vid äventyr av straff, att handla med dem i Sverige. Det är inte ens tillåtet att sälja en tand från en panda i så fall.

För inte så länge sen blev en stackare här i byn dömd till dagsböter för att han lagt ut ett tigerskinn till försäljning på Blocket. Han hade ärvt skinnet efter sina förändrar och det arma djuret hade varit avlidet i typ 50 år eller så. Det spelade ingen roll. Tigrar fanns på listan och därmed är det förbjudet att handla med såväl levande dito som delar av döda.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Blir det inte djävulskt dyrt med all eukalyptus tro? Jag skulle nog hellre satsa på en tvättbjörn, de liknar en panda litegrann men de är billiga i drift och går att dressera :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sen är inte pandor så jävla söta och timida som dom verkar, dom har ihjäl folk om dom kommer åt....

Blir det inte djävulskt dyrt med all eukalyptus tro? Jag skulle nog hellre satsa på en tvättbjörn, de liknar en panda litegrann men de är billiga i drift och går att dressera :tummenupp

Skunkar är ju också svart/vita :hihi
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sen är inte pandor så jävla söta och timida som dom verkar, dom har ihjäl folk om dom kommer åt....

Neeeej nej. Det är bara pandor med olämpliga ägare som blir farliga.
Jag tänkte verkligen ta hand om den. Dressera den och sådär. Kanske köra lite pulling eller nåt.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
För inte så länge sen blev en stackare här i byn dömd till dagsböter för att han lagt ut ett tigerskinn till försäljning på Blocket. Han hade ärvt skinnet efter sina förändrar och det arma djuret hade varit avlidet i typ 50 år eller så. Det spelade ingen roll. Tigrar fanns på listan och därmed är det förbjudet att handla med såväl levande dito som delar av döda.

Är det alltså förbjudet att handla t.ex. ett tigerskinn men tillåtet att äga ett gammalt?

Neeeej nej. Det är bara pandor med olämpliga ägare som blir farliga.
Jag tänkte verkligen ta hand om den. Dressera den och sådär. Kanske köra lite pulling eller nåt.

Kamp-panda. :cdevil
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
För inte så länge sen blev en stackare här i byn dömd till dagsböter för att han lagt ut ett tigerskinn till försäljning på Blocket. Han hade ärvt skinnet efter sina förändrar och det arma djuret hade varit avlidet i typ 50 år eller så. Det spelade ingen roll. Tigrar fanns på listan och därmed är det förbjudet att handla med såväl levande dito som delar av döda.

Ahaaa. Så det är därför jag inte hittar några pandor där? Där är ju gott om hästar, ödlor katter och hundar och sånt.........
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Blir det inte djävulskt dyrt med all eukalyptus tro? Jag skulle nog hellre satsa på en tvättbjörn, de liknar en panda litegrann men de är billiga i drift och går att dressera :tummenupp

[YOUTUBE-ID]0DfGf4M3QZo[/YOUTUBE-ID]

:D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vänta bara tills den växer upp och blir en kamppanda... :gnissla

Växer upp :va Menar du att alla små söta djur växer upp, även kamp-pandorna och kamp-hundarna och kamp-krokodilerna?


Så där går det när man inte uppfostrar sina djur/ungar. Nu vill jag ha en tvättbjörn ännu mer, de är ju så söta och det GÅR att dressera dem. Undrar om katterna blir glada...
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Växer upp :va Menar du att alla små söta djur växer upp, även kamp-pandorna och kamp-hundarna och kamp-krokodilerna?

Jaaa! En lite gullig krokodiiil vore också kul. De är ju så söta. Rätt kaxigt att kunna slänga fram på fredagsfesten och spela allan med inför polarna. En schysst accessoar istället för pjuck i krokodilskinn. Kanske skulle man få lite mer respeckt också, men än med en panda.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top