Köpa en 83:a GSX 750 ES?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är på semester och har blivit erbjuden en 83:a GSX 750 ES för 6000 kr. Hojen har stått nåt är men verkar vara i fint skick med ca 7700 mil på mätaren, sitter ett svart 4-1 system med rostig downpipe men överlag ser hojen ut fin.

Tycker att 6000 kr verkar vettigt men sen ska hojen hem men kan förmodligen garagera den tillsvidare och ta hem den vid tillfälle.

Frågan är vad jag ska med hojen till? Blev lite sugen på ett bygge i 80-tals racestil men behålla allt så den går att återställa till original, vad tror ni om det? Tar gärna lite bilder på gamla racehojar för inspiration.

Annars skulle man kanske fixa till sen och lämna den hos svärföräldrarna och då ha en hoj stationerad i mitten av Sverige då man är på semester här?

Vad säger ni ska jag köpa en GSX 750ES för 6000 kr?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Räkna med att få lägga $tålars på något som "stått ett par år". Drivpaket, däck, gaffelrenovering, förgasarrenovering, rost i tank etc etc. Vill du inte mecka, köp hellre en älskad och nybesiktad för 12,000.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Räkna med att få lägga $tålars på något som "stått ett par år". Drivpaket, däck, gaffelrenovering, förgasarrenovering, rost i tank etc etc. Vill du inte mecka, köp hellre en älskad och nybesiktad för 12,000.

Visst är det så att det lär ju gå några tusen, måste kolla upp hojen bättre men nytt batteri behövs sen räknar jag med att gaffeltätningar och däck behöver bytas. Ska kolla upp hojen lite mer och fundera på detta är svågerns farsa som har den.

Frågan är vad jag ska med den, blev som sagt lite sugen på nåt bygge i 80-tals racestil.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Helvetet, kan inte släppa tanken på ett endurancebygge i 80-talsstil. Dock så skulle jag nog försöka bygga en hoj som har lite smäckrare utseende då det kommer till bakändan och kutsen mot de från tidigt 80-tal, skulle det bli av så blir det nog att tillverka en egen tank men enegelskthjul och krymp och sträckmaskin finns men själv svetsandet är väl det stora kruxet att få till. Sen skulle man väl få gjuta en egen kuts med även om en i plåt skulle vara lättare att göra men det blir ju tyngre, har aldrig gjutit glasfiber med borde ju vara fullt möjligt att lyckas med.

Nåt speciellt att se upp med på GSX750ES? Enligt google verkar dom ju hyfsade, kopplingen rasslar och dåliga bromsar klagas det väl på, har ju koll att det är en snart 40 år gammal hoj så den kan ju inte jämföras med en modern hoj.

Nåt sånt här tänker jag mig om det blir ett bygge

https://www.bike-urious.com/xr69-tribute-1980-suzuki-gs-racer/

https://www.flickr.com/photos/trevearl/9071079880
 
Last edited:

lennartl

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2006 Triumph T100
Kolla laddningen det var många som hade fel på regulatorn så den torrkokade batterier.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Baserat på erfarenhet.

- Byt laddregulator (kostar 400 från skroten, köp en som känner av spänning i elsystemet)
- Kolla membranen till förgasaren

Cykeln är rolig för sin ålder men låg, mitt V&H 4-1 var nästan utslitet undertill av "inspirerad" körning. Baken är lite klumpig men det är en snygg hoj i tidens Katana-stuk. Köp!
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Köp! Motorn är en slitvarg och hojen är ju stadig som fasen. Antar att alla var utrustade med Suzukis "Full Floater Suspension" som kunde ställas in för olika hårdhet och som dessutom styvade upp framgaffeln vid inbromsning så att fronten inte dyker.

Haft en och kan ångra att jag gjorde mig av med den.

Ligger ju dock något i det som andersbrink säger, du får ju en besiktigad för 10-14 loppor ca.

Dagens Youtube-tips nedan, kanalen Kaplan America.
https://www.youtube.com/watch?v=5gBpSG1-Kyo&t=2s
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Förstår tanken. Man får ett erbjudande som man aldrig annars skulle ens titta på att köpa. Blir sugen och tänker. Va fan... Blir kul fixa med. Tanken är ju egentligen inte söka just en sån maskin på nätet utan blir mera en kul impulsgrej. Har du plats och gillar mecka lite så köp. Den blir värd så mycket mer för dig än att köpa något färdigt också. Är med i ett annat fora där det finns massor med delar och kunskap om den där maskinen. Lycka till och själv är jag nyfiken att få återkoppling hur valet blev :)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Förstår tanken. Man får ett erbjudande som man aldrig annars skulle ens titta på att köpa. Blir sugen och tänker. Va fan... Blir kul fixa med. Tanken är ju egentligen inte söka just en sån maskin på nätet utan blir mera en kul impulsgrej. Har du plats och gillar mecka lite så köp. Den blir värd så mycket mer för dig än att köpa något färdigt också. Är med i ett annat fora där det finns massor med delar och kunskap om den där maskinen. Lycka till och själv är jag nyfiken att få återkoppling hur valet blev :)

Precis rätt, skulle aldrig komma på att söka efter och köpa en GSX750ES men nu blev jag ju erbjuden den och såg helt plötsligt ett objekt att göra nåt kul av.

Tycker helt ärligt att den inte är vacker men om man byter ut tanken, kåpa och kuts så ser jag potential att få till en hoj i 80-tals endurance stil, dock vill jag inte kapa i ramen utan behålla den som den är för att kunna återställa hojen i framtiden om man skulle vilja det, men det borde gå att få till ett bygge och efter att googlat en del verkar det vara möjligt att göra en tank som liknar hojarna på bilderna jag har länkat till men det kräver ju att man tillverkar en ny tank själv, bakändorma på 80-talet var ju väldigt svulstiga så där är tanken att göra nåt lite smäckrare men i samma stil så då borde det inte vara nåt problem att täcka ramen, en ny kåpa behövs ju också och sen med en massa annat små jox så borde man vara hemma. Räknar kallt med att detta kommer att gå på 20000 kr i bästa fall, känner mig själv för väl för börjar jag med nåt sånt här så har jag svårt att göra det halvdant.

Sprang på svågern igår och sa att han skulle säga till sin farsa att jag köper den dock står den 67 mil hemifrån så nästa resa till svärföräldrarna kanske vid jul blir tidigaste tillfället att få hem hojen. Hade varit fint att få hem den under vintern för att kunna sätta igång den och besikta den en sista gång nästa vår för då är den väl besiktad för sista gången då det är en 83:a.

Detta är i alla fall planen just nu, affären är inte i hamn ännu men tror knappast att gubben backar ur nu
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Fundera på om du har kunnande, intresse och uthållighet för att fullfölja projektet. Blocket är full av halvfärdiga byggen som säljs p g a av "förlorat intresse", för många projekt", "fullt i garaget" osv. En radfyra med snart 40 år på nacken kan ha många skavanker. Igensatta munstycken, torkade och spruckna membran och gummidetaljer, ärgade kontakter, saker som kärvar och går sönder. Mekaniska saker mår inte bra av att stå still längre perioder. Jag vill inte var nån glädjedödare, men risken är att man köper på sig en massa problem som kan knäcka vilket mc-intresse som helst.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja vad fan ska man säga, nu står det en GSX750ES i svågerns garage i väntan på nästa resa som får bli med släp. Lite buckliga och rostiga downpipes i avgassystemet, ett väldigt litet lacksläpp kanske 5x10 mm i bakkant på tanken är felen som syns men den ser ut fräsch för att vara 37 år, står i valet och kvalet hur jag ska göra om jag ska behålla den original eller göra ett bygge åt XR69 hållet. Blir det ett bygge kommer jag inte att göra nån åverkan på hojen utan allt ska vara återställbart.

Att jag köpt mig arbete vet jag om, räknar kallt med att minst få riva isär förgasarna och byta gaffeltätningarna förmodligen krävs mer än så men det vet jag om, har tidigare köpt en Honda CB250 med "dålig ventil" som visade sig ha både en krökt ventil och en avdragen cylinderbult, den är idag en cafe racer efter en hel del jobb och den håller håller jag nu håller på att kompressormata även om det går sakta framåt med det projektet, andra får avgöra hur det bygget blev men jag har sett betydligt värre byggen på CB250N än min hoj ;) KLR:en köptes och den hade stått ca 5 år och krävde lite pill med rengöring av förgasare, byte av gaffeltätningar mm innan den var okej.

Hade jag bara velat ha en GSX750ES så hade jag köpt en färdig hoj, men nu fick jag chansen att köpa ett objekt att göra nåt kul av, antingen blir den en original som blir stationerad i mellan Sverige för att ha under mina vistelser där eller så blir den ett bygge med Suzuki XR69 som inspirationskälla men med egen touch.

En dålig bild som inte ger rättvisa åt hojen, glömde fota den innan den rullades in i garaget.

 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Trivsam hoj! Jag tycker nog att en fungerande orginal är trevligt... Kul med gammalt, jag köpte precis en DT250 -79 för att mysåka lite med, den skänker nästan mer glädje allt sammanräknat än alla nya värstingar jag köpt genom åren
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Att jag köpt mig arbete vet jag om, räknar kallt med att minst få riva isär förgasarna och byta gaffeltätningarna förmodligen krävs mer än så men det vet jag om, har tidigare köpt en Honda CB250 med "dålig ventil" som visade sig ha både en krökt ventil och en avdragen cylinderbult, den är idag en cafe racer efter en hel del jobb och den håller håller jag nu håller på att kompressormata även om det går sakta framåt med det projektet, andra får avgöra hur det bygget blev men jag har sett betydligt värre byggen på CB250N än min hoj ;) KLR:en köptes och den hade stått ca 5 år och krävde lite pill med rengöring av förgasare, byte av gaffeltätningar mm innan den var okej.
Ja då vet du uppenbarligen vad du ger dig in på. Ska bli kul att följa projektet, kom ihåg att uppdatera.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag får ju se vad jag köpt då jag får hem hojen och hur mycket som krävs för att få den i körbart skick. Förmodligen är det tidigast vid jul jag åker söder ut igen så jag kan ta med släpet.

Original är väl trevligt på sitt sätt men med en ny kuts, tank, kåpa, framskärm och ny instrumentering tror jag man kan få till ett fint bygge och detta utan att förstöra nåt om man vill återställa hojen. Har ju både krympa och streckmaskin och engelskthjul och en tank till en sån här hoj i liknande XR69 stil borde vara ett lämpligt projekt som första bensintank att ge sig på, lyckades ju tidigare hyfsat bra med att tillverka en bakskärm till Trajan. Att göra en kuts i 80-talsstil i glasfiber (plåt hade ju varit enklare men inte lika race, hojen måste ju bli lättare) måste ju också vara ett bra nybörjarprojekt då det kommer till glasfibergjutning med enkla relativt fyrkantiga former. Kåpa lär jag köpa men det verkar finnas några kåpor som är åt det håll jag vill ha.

Lär ju blir mycket funderingar och googlande på GSX750ES denna höst speciellt då hojen är på bortaplan. En första fundering är om det går att relativt enkelt att tex montera Ram Air podfilter eller är det bara att glömma dessa med vakuumgasarna, vissa gasare verkar ju hopplösa att gå att gå med podfilter? XR69 verkar ju på bilderna bara ha trattar och gör man ett bygge så i den stilen hade det ju passat med podfilter men jag vill ju inte bara ha podfilter för att det är fränt hojen ska ju också funka.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det är alltid intressant att någon vågar ge sig på sådana här projekt. Som du säger, "ny kuts, tank, kåpa, framskärm" och liknade, men det ändå mest kosmetiska detaljer. Vad händer om man råkar på mekaniska problem, t ex nån ventil som är defekt, ventilfjädrar, slitna vipparmar eller kamaxel? Kolvringar, växel som hoppar ur? Lager? Går sånt också att fixa utan att ekonomin i bygget säger stopp?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det är alltid intressant att någon vågar ge sig på sådana här projekt. Som du säger, "ny kuts, tank, kåpa, framskärm" och liknade, men det ändå mest kosmetiska detaljer. Vad händer om man råkar på mekaniska problem, t ex nån ventil som är defekt, ventilfjädrar, slitna vipparmar eller kamaxel? Kolvringar, växel som hoppar ur? Lager? Går sånt också att fixa utan att ekonomin i bygget säger stopp?

Jag ser detta med hojarna som en hobby och då ser jag inte att jag nödvändigtvis måste göra vinst på dom även om jag inte har nåt i mot det. Att göra ett bygge på en GSX750ES där det mest handlar om kosmetiska ändringar möjligen möjligen byte av luftburk och avgassystem alla fall i första läget måste väl anses som hyfsat klokt då det gäller mig och med mina mått mätt. Visst allt kan ju hända och har man otur så kan det ju bli motorbyte eller vad som helst kan ju haverera vilket fort kan kosta pengar. Jämfört mot att som jag få för sig att först bygga en cafe racer på en CB250N med ventilhaveri och sen ytterligare få för sig att lägga runt 10000 kr på en kompressor, förgasare, luftfilter, bredbandslambda mm för att kompressormata CB250:in är ju vansinne på riktigt. 10000 kr på nåt som kanske inte går att få till där om man lyckas kanske kommer upp i samma effekt som CB400N, hade det bara varit för effekten hade man ju skruvat i 400 motorn men hade det varit lika kul? Kommer jag nånsin att få igen pengarna på Hondan det enkla svaret är nog nej, tror inte många är sugna att betala nånstans 35-40000 kr för en ombyggd kompressormatad CB250N som kanske kommer att ha runt 40-45 hk.

Jag räknar kallt med att ett bygge kommer att kosta minst 20000 kr utan att alls funderat nåt närmare, allt kostar det vet jag och i dessa pengar räknar jag service och översyn som att fixa gaffel, renovera bromsar, byte av vätskor mm och sen fixa bygga om det kosmetiska. Skulle jag klara mig på runt 25000 kr totalt får jag nog vara glad med det kan säkert sluta med det dubbla om det oturas, det drar ju fort ihop då man småköper prylar för nån femhundring tusenlapp hela tiden. Kommer jag att få igen pengarna på denna hoj, med lite tur om bygget blir riktigt bra och man inte behöver göra nåt större maskinellt och hittar rätt köpare så kan man kanske lyckas men troligtvis inte. Jag är kanske lite korkad men jag gillar att bygga egna grejer vare sig det är hojar, gitarrer, förstärkare eller bössor.
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag ser detta med hojarna som en hobby och då ser jag inte att jag nödvändigtvis måste göra vinst på dom även om jag inte har nåt i mot det. Att göra ett bygge på en GSX750ES där det mest handlar om kosmetiska ändringar möjligen möjligen byte av luftburk och avgassystem alla fall i första läget måste väl anses som hyfsat klokt då det gäller mig och med mina mått mätt. Visst allt kan ju hända och har man otur så kan det ju bli motorbyte eller vad som helst kan ju haverera vilket fort kan kosta pengar. Jämfört mot att som jag få för sig att först bygga en cafe racer på en CB250N med ventilhaveri och sen ytterligare få för sig att lägga runt 10000 kr på en kompressor, förgasare, luftfilter, bredbandslambda mm för att kompressormata CB250:in är ju vansinne på riktigt. 10000 kr på nåt som kanske inte går att få till där om man lyckas kanske kommer upp i samma effekt som CB400N, hade det bara varit för effekten hade man ju skruvat i 400 motorn men hade det varit lika kul? Kommer jag nånsin att få igen pengarna på Hondan det enkla svaret är nog nej, tror inte många är sugna att betala nånstans 35-40000 kr för en ombyggd kompressormatad CB250N som kanske kommer att ha runt 40-45 hk.

Jag räknar kallt med att ett bygge kommer att kosta minst 20000 kr utan att alls funderat nåt närmare, allt kostar det vet jag och i dessa pengar räknar jag service och översyn som att fixa gaffel, renovera bromsar, byte av vätskor mm och sen fixa bygga om det kosmetiska. Skulle jag klara mig på runt 25000 kr totalt får jag nog vara glad med det kan säkert sluta med det dubbla om det oturas, det drar ju fort ihop då man småköper prylar för nån femhundring tusenlapp hela tiden. Kommer jag att få igen pengarna på denna hoj, med lite tur om bygget blir riktigt bra och man inte behöver göra nåt större maskinellt och hittar rätt köpare så kan man kanske lyckas men troligtvis inte. Jag är kanske lite korkad men jag gillar att bygga egna grejer vare sig det är hojar, gitarrer, förstärkare eller bössor.

Det är underbart att höra. Skulle jag bränna 25000, eller det dubbla, på ett osäkert projekt skulle frugan ta ut skilsmässa i morgon dag...
Skämt åsido - det är klart att man ska lägga pengar på sin hobby. Man lever bara en gång, och det gäller att ha kul när man kan. Det är extra kul att läsa om den där cb250, eftersom jag haft en cb400. Det är förstås en aning osäkert om man kan hitta köpare till en kompressormatad cb250, bara att tänka tanken på detta projekt livar upp fredagskvällen.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Det som stör det estetiska är väldigt enkelt att åtgärda. Frontkåpa och framlykta på 80-talarna kan skruvas bort och bli ersatta med en 7" kromad lykta (Lelles har snygga) då instrumenten oftast sitter i en "unica box" på framgaffeln och inte i kåpan - och blir då en stilren UJM.

https://web.archive.org/web/2016030...se/alla/nyheter/alstermo-bruk-begars-konkurs/

<edit>Bild på 7" lykta fastsatt med 4 blinkersfästen med "triangel" av 6 mm plast från biltema. T.ex. en av mina hojar, kåpan på gen1 av GSF1200 är hiskeligt ful.

unicabox.gsf1200.jpg
</edit>
 
Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Först av allt skulle jag se till att hojen du köpt fungerar som tänkt
i originalskick.
Att först skruva isär den och sedan leta svåra fel är en omväg.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det som stör det estetiska är väldigt enkelt att åtgärda. Frontkåpa och framlykta på 80-talarna kan skruvas bort och bli ersatta med en 7" kromad lykta (Lelles har snygga) då instrumenten oftast sitter i en "unica box" på framgaffeln och inte i kåpan - och blir då en stilren UJM.

https://web.archive.org/web/2016030...se/alla/nyheter/alstermo-bruk-begars-konkurs/

<edit>Bild på 7" lykta fastsatt med 4 blinkersfästen med "triangel" av 6 mm plast från biltema. T.ex. en av mina hojar, kåpan på gen1 av GSF1200 är hiskeligt ful.

View attachment 455746
</edit>

Vet inte vad jag ska säga om Suzukis kåpa på dessa modeller, dom blir nog mycket snyggare med rund 7 tums lampa. Vad har du för mätare på den där? På GSX750ES är ju inte instrumenteringen heller speciellt snygg med sin stora plastlåda, dock har den ju även tankmätare och växelindikator utöver de vanliga kontrollamporna, nån som har koll på hur växelindikatorn funkar på denna hoj?

Planen är ju utstakad, ta hem hojen vid jul, få den i körbart skick, besikta den till våren och köra lits med den och därifrån börja planera för att bygga om den kommande vinter.

Även om jag ligger långt fram i tiden så är det ju ändå intressant att spåna över grejer, vad jag kommer på på rak arm, tanklock och bensinkran några tips på tanklock utan lås det ska ju vara racestuk, bensinkran utan vakuumstyrning får det nog bli, instrumentering en stor varvräknaren som innehåller hasitghetsmätare, kontrollampor och m man även kan få växelindikatorn och ev tankmätare men det vete sjutton hur man löser med en givare i tanken, har gärna tips på lämplig instrumentering. Om nån skulle ha tips på olika rammonterade toppkåpor tar jag gärna tips på det, har hittat en XR69 kåpa men tar gärna tips på fler.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top