Köpa eller ej? Gsxr 600

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Var och kollade på en GSXR 600 Corona edition i dag en 99:a med 2500 mil på mätaren. Motorn lät helt ok förutom lite ljud från urtrampningslagret. Var det enda jag kunde lägga märke till.

Kollade inte hojen så jätte noga nu vid denna provkörningen då jag hadde min dotter med mig, och då han inte hadde någon grönskylt inne. Men skall ut o bestämma mig i morgon och ta en riktig provtur.

Vad har GSXR för barnsjukdommar? vad skall jag leta efter?
Det enda riktiga felet jag hittade var att blinkerserna blinkade för fort. beror troligen på att instrument lampan var trasig. Satt iofs mini blinker på den men dock inte diod blinkers.

Den är omlackad med nya kåpor och det finns ett skrapmärke på vänster handtag efter en omkullkörning.

Mäta upp hojen så den spårar är nog att rekomendera.

Några mer förslag???

nej jag säger bara.. hör av dig om du köper.. har aldrig sett en corona i verkligheten.. dom verkar grymma.. :) :tummenupp

Corona edition -99???

Om inte jag minns fel lanserades Coronafärgsättningen först -00.

Bifogat

• gulbla-sida-hub[1].gif
    gulbla-sida-hub[1].gif
    100.3 KB · Visningar: 89
har haft en gsxr 600 dock en 98 tyckte det var en skit bra hoj kommer inte på nått som var kass med den precis :)
blinkersen kan göra så om det är olika blinker fram och bak eller om en e sönder...

Problemet med blinker kan också vara att vissa mini blinkers har en halogenlampa ha den bytts till en "liknande" vanlig lampa är detmöjligt att det är fel effekt på denna

jag har sökt lite efter corona hojar på blocket. ser ut som du har rätt. corona kom inte förens 00. Viste om att den var omkullkörd. Men nu kan jag dra av en slant för att det inte är en riktig corona. Troligast är nog bara en gullackad kåpa med nya stipes på.

Någonstans har jag fått för mig att GSXR 600 är orginal utrustad med en styrdämpare..... har jag fel???

Någonstans har jag fått för mig att GSXR 600 är orginal utrustad med en styrdämpare..... har jag fel???

tjejen hade en 600 99 och den satt det ingen styrdämpare på. tror det kom på senare modeller..

Dock så lär det inte behövas heller.. Den var stabil och lättkörd

tjejen hade en 600 99 och den satt det ingen styrdämpare på. tror det kom på senare modeller..

Dock så lär det inte behövas heller.. Den var stabil och lättkörd

är du säker på det? alla mina gsxrs har haft det, tillomed min 750 90 hade styrdämpare?

mc handlaren säger att den modellan inte har styrdämpare men att corona modellen kom 00

är du säker på det? alla mina gsxrs har haft det, tillomed min 750 90 hade styrdämpare?

Jag är helt säker.. dock kan den ju såklart ha varit bortmonterad, men på den hojen satt ingen. Den såg ganska orginal ut i övrigt

Det var väl först -01 som 600R kom med styrdämpare? Och -00 på 750:n..? Eller har jag missuppfattat det hela? :va

Kolla NOGA på den där. Det är ju uppenbarligen en person med gravt nedsatt estetiskt sinne som färgsatt och dekalat den, så vem vet vad mer som kan vara fel på den? Den måste vara billig! Väl?

35 000 är den nere i utan att jag har prutat.
Skall åka o mäta upp den så den spårar i dag. eller nu ganska snart.

Tyvär råkar det vara högsesong på hojar nu. han hadde hunnit sälja den redan. o då är den inte ens ute på annons ännu.

Det var väl först -01 som 600R kom med styrdämpare? Och -00 på 750:n..? Eller har jag missuppfattat det hela? :va

Styrdämpare kom faktiskt första gången 87 på 750 men bara på vissa marknader.:fakta Från 90 är det standard. Skitdämpare modell cykelpump iofs men dock...:)

Har ingen koll på 600an dock.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard