Köpa DV kamera, hjälp!

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Hej, jo jag tänkte köpa en DV kamera, men jag vet inte vilken jag ska ha eftersom jag inte kan ett skit om kameror.

Om ni hittar en i affär för under 3000 så hade det varit trevligt, annars tänkte jag köpa en SAMSUNG DIGITAL VIDEOKAMERA VP-D352 på onoff, av nån anledning så går det inte att länka till den sidan där den finns.

Kan nån säga om den duger? Ska bara användas ibland, filma när man kör mc och lite sånt.

Ligger här inne på foto, sen videokameror, det är den billigaste där finns.

http://www.onoff.se/

Jag och min sambo köpte en Sony HCR-DC17 för någon månad sedan. Den är kanonfin! Har den i princip alltid med mig. Sedan har den kameran äkta 16:9 format och det är också en höjdare. Denna kameran låg på 3800:- tror jag men det är den värd! Man kan filma i totalmörker med hjälp av Nighshot+ och den har en tryckkänslig 2,5'' tft skärm. Tyvärr kan jag upplysa om att i denna kamera fungerar inga andra band än Sonys egna. Om du skulle få för dig att köpa den då.

M.G.F skrev:
Jag och min sambo köpte en Sony HCR-DC17 för någon månad sedan. Den är kanonfin! Har den i princip alltid med mig. Sedan har den kameran äkta 16:9 format och det är också en höjdare. Denna kameran låg på 3800:- tror jag men det är den värd! Man kan filma i totalmörker med hjälp av Nighshot+ och den har en tryckkänslig 2,5'' tft skärm. Tyvärr kan jag upplysa om att i denna kamera fungerar inga andra band än Sonys egna. Om du skulle få för dig att köpa den då.
Band i en digitalkamera? :va

Trodde bara man skickade in det i datorn och bearbetade det där? :)

Digitalkamera?

Du skrev DV-kamera... Digital videokamera med andra ord. Ja där sitter band i dessa. Sedan finns där FireWire och USB-inkoppling från den också. Vilket jag då alltid använder så jag har bara ett band. :tummenupp

M.G.F skrev:
Digitalkamera?

Du skrev DV-kamera... Digital videokamera med andra ord. Ja där sitter band i dessa. Sedan finns där FireWire och USB-inkoppling från den också. Vilket jag då alltid använder så jag har bara ett band. :tummenupp
Fan vad sunkigt då, jag vill ju slippa alla dessa jävla band som kostar hur mycket?

Solid snake skrev:
Fan vad sunkigt då, jag vill ju slippa alla dessa jävla band som kostar hur mycket?

Ett band kostar väl runt en 50-60:-

Men du behöver ju inte mer än ett band! Om du inte ska filma 10 timmar åt gången.

Sony DCR-HC17

Min kamera

Min kamera heter tydligen detta då... Jag blandar alltid ihop bokstäverna på modellen. :kocko

Solid snake skrev:
http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE85599

Denna då? Jag vill komma undan så billigt jag bara kan. :D

Mjo jag funderade på denna innan jag köpte Sonyn men jag tyckte Sonyn hade bättre skärm, :rolleyes:, så därför köpte jag den... :hihi Men å andra sidan så sitter där Carl Zeiss-optik på Sonys kamera och även om dom inte håller lika hög kvalité längre så är det ändå bättre optik än de flesta andra kameror.

M.G.F skrev:
Mjo jag funderade på denna innan jag köpte Sonyn men jag tyckte Sonyn hade bättre skärm, :rolleyes:, så därför köpte jag den... :hihi Men å andra sidan så sitter där Carl Zeiss-optik på Sonys kamera och även om dom inte håller lika hög kvalité längre så är det ändå bättre optik än de flesta andra kameror.
Så den jag tänker köpa är egentligen bättre än din? :)

Ska snart iväg och titta på den, se hur den är.

Solid snake skrev:

:tummenupp

Tror inte du bli missnöjd vad du än väljer om jag ska vara ärlig. Det är sjukt ball och kunna bränna ut video på DVD och ha med sig till polare eller dylikt. Jävligt bra bild blir det också! :)

M.G.F skrev:
:tummenupp

Tror inte du bli missnöjd vad du än väljer om jag ska vara ärlig. Det är sjukt ball och kunna bränna ut video på DVD och ha med sig till polare eller dylikt. Jävligt bra bild blir det också! :)
Jo, jag hade tänkt filma när jag kör mc och cross med den.
Kanske nån fest också, speciellt när nån har däckat kan man ha kul. :hihi

Solid snake skrev:
Jo, jag hade tänkt filma när jag kör mc och cross med den.
Kanske nån fest också, speciellt när nån har däckat kan man ha kul. :hihi

Som du skrev, åk och kolla på kamerorna efter det kanske du ändå är villig att lägga 800-900:- extra vad vet jag. Men bra kvalité blir det i vilket fall som på filmerna! :D

M.G.F skrev:
Som du skrev, åk och kolla på kamerorna efter det kanske du ändå är villig att lägga 800-900:- extra vad vet jag. Men bra kvalité blir det i vilket fall som på filmerna! :D
Blev en Canon MV790, ska bara klura ut hur man laddar batterierna på den också.

Kostade 3790 tror jag. :va

Solid snake skrev:
Blev en Canon MV790, ska bara klura ut hur man laddar batterierna på den också.

Kostade 3790 tror jag. :va

HAHA! Jag skrev ju det... :D Bra köp eller? ;)

M.G.F skrev:
HAHA! Jag skrev ju det... :D Bra köp eller? ;)
Nej, jag har inte firewire, eller jag har inte sladd, typ, får köpa det imorn. :huvet

Annars har jag kollat genom TV:n när jag körde, fan man kör som en idiot ju, men bilden var bra!

Ljudet också för man hörde inget vindbrus, kan iofs bero på att den satt nedanför kåpglaset.

Solid snake skrev:
Nej, jag har inte firewire, eller jag har inte sladd, typ, får köpa det imorn. :huvet

Annars har jag kollat genom TV:n när jag körde, fan man kör som en idiot ju, men bilden var bra!

Ljudet också för man hörde inget vindbrus, kan iofs bero på att den satt nedanför kåpglaset.

Okej, se bara till att köpa rätt sladd. Idiotexpediten jag frågade gav mig helt fel sladd nämligen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg