Köpa Dunlop slicks ??

Vet inte 100 men dessa däck är väl 09 däck?
6704 finns väl inte längre, utgick i början av 09?
Spelar väl kanske mindre roll men ändå!

Bara att lämna ett F skattsedel nr så slipper man den också:D

Jag har använt nån valutaomvandlare så jag vet ju inte helt säkert hur
den räknar,men det är dock det enda jag kan använda mig av..

Det ska nog vara N tech.. Bad om 286 fram och 7712 bak..
Han hade 6704 fram, 7712 och 6680 bak

Här hittade jag däcken. http://www.racinglines.co.uk/html/dunlop.html

Bara att lämna ett F skattsedel nr så slipper man den också:D

Jag har använt nån valutaomvandlare så jag vet ju inte helt säkert hur
den räknar,men det är dock det enda jag kan använda mig av..

Det ska nog vara N tech.. Bad om 286 fram och 7712 bak..
Han hade 6704 fram, 7712 och 6680 bak

Här hittade jag däcken. http://www.racinglines.co.uk/html/dunlop.html
Sant men du ska tänka på att det registreras och kan bita dig/företagaren i arset.

Regga ett företag (racing) och ordna momsregistrering, handel inom Eu mellan företag sker oftast 'omomsat'
Det är omomsat i den meningen att du slipper betala in den utländska momsen, men du ska istället deklarera svensk moms. För att det då ska bli momsfritt måste du använda däcken inom företagets verksamhet, vilket som sagt förutsätter att racing faller inom företagets verksamhetsområde (eller att man har tur och slipper skatterevision, men det kan bli rätt tråkigt om man inte har tur).

Skattemyndigheten kan dessutom när som helst komma fram till att ett företag inte bedriver näringsverksamhet, på grund av att verksamheten inte är självständig, varaktig och har vinstsyfte, vilket är en rätt uppenbar risk om man startar en firma bara för att bära kostnaderna för ens racing. Då lär de vilja ha in momsen, och i värsta fall åtala en lite för skattebrott om de anser att man gjort det uppsåtligt.

Ska du istället köpa loss däcken från ditt företag för att använda dem privat så åker du på momsen i det ledet istället.

Det är omomsat i den meningen att du slipper betala in den utländska momsen, men du ska istället deklarera svensk moms. För att det då ska bli momsfritt måste du använda däcken inom företagets verksamhet, vilket som sagt förutsätter att racing faller inom företagets verksamhetsområde (eller att man har tur och slipper skatterevision, men det kan bli rätt tråkigt om man inte har tur).

Skattemyndigheten kan dessutom när som helst komma fram till att ett företag inte bedriver näringsverksamhet, på grund av att verksamheten inte är självständig, varaktig och har vinstsyfte, vilket är en rätt uppenbar risk om man startar en firma bara för att bära kostnaderna för ens racing. Då lär de vilja ha in momsen, och i värsta fall åtala en lite för skattebrott om de anser att man gjort det uppsåtligt.

Ska du istället köpa loss däcken från ditt företag för att använda dem privat så åker du på momsen i det ledet istället.

Om du som jag skrev reggar ett företag som idkar din racing så kan du kvitta ingående mot utgående.
Vinsten brukar bli låg på sådana företag även om en del reser sig upp efter några år.

Om du som jag skrev reggar ett företag som idkar din racing så kan du kvitta ingående mot utgående.
Vinsten brukar bli låg på sådana företag även om en del reser sig upp efter några år.
Absolut, jag sade inte emot dig, bara utvecklade det lite vidare. Knäckfrågan är just att kunna visa att syftet med verksamheten är att tjäna pengar. Att tjäna pengar på tävlandet i sig är ju (för nästan alla) svårt i Sverige, så du måste i regel visa att tävlandet har ett marknadsföringsvärde som motiverar kostnaden, och ha en annan (vinstdrivande, eller åtminstone med någon slags potential att generera vinst) del av verksamheten som kan skörda frukterna av det. Det är fullt möjligt, men jag vet fall på hög nivå inom svensk racing där skatteverket drivit en annan linje, trots väldigt tydliga marknadsföringseffekter till en mycket framgångsrik affärsverksamhet. I det fallet fick de till slut ge sig, men det kan vara bra att känna till riskerna med en sådan setup.

Last edited:

Skriv istället att ni skall öppna mc verkstad.Motorsport ligger i gränslandet för aktiv näringsverksamhet

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien