Köpa Ducce: Biscaya eller Harleyshopen?

Lindisen

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
Ducati Monster 620 ie -06 röd!
Hej!

Är på g att beställa en ny Ducati Monster S2R...men jag har beslutsångest! :confused:
Jag har två val...antingen att shoppa av Biscaya, som jag haft mycket kontakt med & tycker är kanon...eller shoppa av Harleyshopen i Mölndal som oxå säljer Ducati. Mölndal är oxå närmare, då jag för tillfället varken har bil eller hoj! :(
Vet att Biscaya är grymma på Ducati...men jag tror att jag får en bättre deal på Harleyshopen...frågan är om d spelar nån roll vart man shoppat hojen, det är väl ändå vart servicen är utförd som är viktigast???
Eller är d nån som ska till Biscaya i mön? :tungan
Någon som har erfarenheter av Magnus (Ducatiansvarig) på Harleyshopen?

/Linda

Lindisen skrev:
2287332 Hej!

Är på g att beställa en ny Ducati Monster S2R...men jag har beslutsångest! :confused:
Jag har två val...antingen att shoppa av Biscaya, som jag haft mycket kontakt med & tycker är kanon...eller shoppa av Harleyshopen i Mölndal som oxå säljer Ducati. Mölndal är oxå närmare, då jag för tillfället varken har bil eller hoj! :(
Vet att Biscaya är grymma på Ducati...men jag tror att jag får en bättre deal på Harleyshopen...frågan är om d spelar nån roll vart man shoppat hojen, det är väl ändå vart servicen är utförd som är viktigast???
Eller är d nån som ska till Biscaya i mön? :tungan

/Linda

Tycker du ska titta förbi båda handlarna, alt ringa och höra va du får för deal... skiljer det sig inte för mycket skulle jag shoppa där det kändes roligast!

lycka till :tummenupp

Lindisen skrev:
2287332 Hej!

Är på g att beställa en ny Ducati Monster S2R...

Köpte en själv som är reggad som 25kw 6100/kr/år helförsäkrat, ett litet bläck bort och vips full effekt...

Köpte min i Bromölla dock !

Tåg till Arboga och hämta ut den på Italia Bike Center :) Många utbölingar som köper av Janne, även stockholmarna fastän de har en egen butik mitt i stan :va

Giri skrev:
2287537
Lindisen skrev:
2287332 Hej!

Är på g att beställa en ny Ducati Monster S2R...

Köpte en själv som är reggad som 25kw 6100/kr/år helförsäkrat, ett litet bläck bort och vips full effekt...

Köpte min i Bromölla dock !

Åh fan att det går att ta bort strypningen alltså, rent otroligt:rolleyes:

Såg att det bara är 77 hp i S2r:en, tyckte att S4RS testastrettan med sina 130 hp verkade schysstare! Är det mycket pengar emellan eller? :dricka :fyllisar

BISCAYA BISCAYA BISCAYA!!!
Harlyshoppen känns någonstans innerst inne välvilliga, men det blir bara fel hur man än vänder och vrider på det! Tro mig! Det blir inte billigare där. ducce kostar att äga vart man än vänder sig om man skall verstadsserva. Biscaya har aldrig försökt tvinga på mig nått eller kört med "aggressiv marknadsföring" när man pratat med dem. De har alltid varit hur välvilliga och hjälpsamma även om de egentligen inte haft tid vare sig för en kort dum fråga, eller man bett om 5 minuter av någon i verkstaden för en snabb koll på nått!

Tro mig! det finns en anledning till att firma i en lada mitt ute på en åker som luktar bajs, mitt ute i ingenstans har mer jobb än vad de klarar av och ett så gott rykte som de har!

Tyvärr vad det gäller harleyshoppen har jag i princip bara hört mardrömshistorier och därför alltid dragit mig för att ha nått med dem att göra.
det har vart allt från saker som inte blivit gjorda i samband med servicar, saker som lovas och lovas skall fixas, beställas, men som aldrig dyker upp. till t o m ett bakhjul som inte var ordentligt fastskruvat efter ett däckbyte! :eek:

Man kan ju hoppas jag har lite fel och att det inte är så svart som jag vill göra gällande, men kontentan av vad jag vill ha sagt är: :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp av 5 möjliga för biscaya.

Tack för svaren! :pannkyss

Ja, det lutar väl mest åt biscaya...ska prata med dem idag, så får vi se om d blir någon S2R beställd!?! :)

Mr Magsnus skrev:
2287816 Åh fan att det går att ta bort strypningen alltså, rent otroligt:rolleyes:

Såg att det bara är 77 hp i S2r:en, tyckte att S4RS testastrettan med sina 130 hp verkade schysstare! Är det mycket pengar emellan eller? :dricka :fyllisar

Det är ganska svårt att ta väck strypningen på många hojar!

Sen att man inte har liten balle syndromet så man måste skryta med hästar och köra trafikförsäkrat är bara gött, kom till nån banträff vetja får se vem som hamnar bakom vem, årets masterbikevinnare är en hoj som har ca40 hk mindre men kör ändå snabbast runt Jerez :Bugar .

Lindisen skrev:
2287332 Hej!

/Linda
Magnus är kanon! Har varit där ett par gånger med småproblem o även om han har fullt upp så tar han sig tid o hjälpa mig. Har ingen erfarenhet när det gäller o lämna in för service där, tror inte ens de servar ducati längre, men magnus bemötande är otroligt bra! :tummenupp

Nån som vet var man kan hitta något någorlunda objektivt (som om det fanns..) test av Monster S2R 1000?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back