Köpa Ducati kläder??

Tack för alla (seriösa) svar.
Det jag menade med dyrt i utlandet är exempelvis på ducati.com . Priset för kläderna är OK men med frakt o allt så tycker jag det blir för dyrt, exempelvis 1200kr för en hoodie.
Men nu borde jag hitta nått. Gas on.
Angående ducati.com; Du kan prova att registrera dig. Jag har handlat där vid ett tillfälle och får sedan dess erbjudande mail:ade till mig. Ibland har detta erbjudandet varit "fri frakt".

Tycker f.ö. att om du är ute efter hoodies etc. så är KTMs kollektion billigare och snyggare, dessutom mer att välja på. Köps fraktfritt ifrån t.ex. Lelles eller så har Jonte Engdahl tagit hem det till mig

Tack för alla (seriösa) svar.
Det jag menade med dyrt i utlandet är exempelvis på ducati.com . Priset för kläderna är OK men med frakt o allt så tycker jag det blir för dyrt, exempelvis 1200kr för en hoodie.
Men nu borde jag hitta nått. Gas on.

Over and out

Det är lite knivigare med starka varumärken som arbetar med att skydda sin distribution till exklusiva kanaler som auktoriserade återförsäljare och egna webshops. Men det brukar gå att hitta det mesta ändå. Lägg en timma på att vaska på www.ebay.com. Kan vara rörigt och svårt att hitta, men man brukar hitta det mesta. Sedan är det bra om man kan komma överens med säljaren om att ange värdet utanpå paktetet till $20 (alla går inte med på det). Då slipper man såväl tull som moms. Alla säljare på ebay säljer inte worldwide, men många gör det. Tyvärr är dollarn inte vad den var för ett år sedan.

Jag köper ALLT som går att frakta på webben i utlandet. Varför betala det dubbla i Sverige? En hake kan vara storlekar på kläder. De flesta webshops i Nordamerika går inte med på byten. Vad gäller hojkläder handlar jag av den anledningen istället av fc-moto.de (de har inga original Ducatigrejor). Det blir dyrt med byten ändå p.g.a. frakt x 2. Men det är bättre än att inte kunna byta alls. Tyvärr är Euron också dyrare varför lönsamheten minskat.

Fan ta alla som röstade mot Euron (inklusive mig själv).

Lycka till.

Ibland hittar man en del fynd på Ebay, bara registrera paypal och börja shoppa. Sök på ducati och du hittar en hel del. Betydligt billigare än vad det kostar i Sverige.

Man kan ju inte ha KTM-kläder och köra Ducati :7peta

st1gmatas signatur säger Honda VTR ;)

Själv ser jag inget problem med att ha Ducati eller KTM-kläder fast jag kör Honda. Gillar motorcyklar, är inte märkesreligiös eller så. För mig är det avgörande om kläderna är snygga.
Jag kör f.ö. inte Levis, Quicksilver, GAS eller J. Lindeberg heller - men det är OK att bära deras märken på kläderna?

Omvänt kan också gälla, jag kör Volvo men går ikke i Volvo-kläder :fyllisar
Har Porsche-kläder och sänglampan är också Porsche, men äger tyvärr ingen bil av fabrikatet.

Last edited:
st1gmatas signatur säger Honda VTR ;)

Själv ser jag inget problem med att ha Ducati eller KTM-kläder fast jag kör Honda. Gillar motorcyklar, är inte märkesreligiös eller så. För mig är det avgörande om kläderna är snygga.
Jag kör f.ö. inte Levis, Quicksilver, GAS eller J. Lindeberg heller - men det är OK att bära deras märken på kläderna?

Omvänt kan också gälla, jag kör Volvo men går ikke i Volvo-kläder :fyllisar
Har Porsche-kläder och sänglampan är också Porsche, men äger tyvärr ingen bil av fabrikatet.

Hehe, fan såg jag inte :tungan
Har du iof rätt i, ibland är man lite dum av sig. :rodnar

För gott eller bara nu :D

Det har varit stängt ett tag nu, och ja, sannolikt för gott. Synd att Sveriges tredje stad inte har en Ducati-affär.
Men, å andra sidan finns Sveriges kanske bästa Ducce-mek i Malmö så service och sånt saknas inte.

När det gäller köp av accessoarer från Italien så är det ibland fraktfritt. Det finns en del riktigt snygga kläder i Ducatis shop. Jag har även köpt en del kläder i Ducce-affärer i London. De har ofta justa priser.
Man behöver inte anstränga sig för att förstå att vissa japsåkare är avundsjuka på utbudet :tummenupp

Man behöver inte anstränga sig för att förstå att vissa japsåkare är avundsjuka på utbudet :tummenupp
Det har du f-n rätt i! Inte ens Hondas GAS-kollektion har särskillt många plagg som är något att ha. Surkålsätarna i Zuffenhausen och i Mattighofen är de som har snyggast kollektion, men Bologna-gänget ligger inte långt efter.

Det har du f-n rätt i! Inte ens Hondas GAS-kollektion har särskillt många plagg som är något att ha. Surkålsätarna i Zuffenhausen och i Mattighofen är de som har snyggast kollektion, men Bologna-gänget ligger inte långt efter.

Eftersom jag är i England lite då och då så kan jag berätta att också Triumph har en hel del fräcka kläder. Speciellt på skinnsidan. England har alltid legat långt framme när det gäller skinn.

Eftersom jag är i England lite då och då så kan jag berätta att också Triumph har en hel del fräcka kläder. Speciellt på skinnsidan. England har alltid legat långt framme när det gäller skinn.
Låter bra :) Du har inte länkar?

Faktiskt så skulle jag nog inte ha ktm kläder o köra Honda, men det är bra jag. =) Ser dock inget fel i att göra det. Jag ska köpa present åt en ducce polare som har hjälpt mig massa med renovering. Vore schysst med en snygg hoodie tycker ja..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman