Köpa Ducati 748???

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Törs man köpa en Ducati 748 -00 som är importerad???? Skiljer det något mellan marknaderna på dem, hur känsliga är dem för service?? Ramlar dem i bitar ifall man inte sköter hojjen som ett spädbarn??
Var hittar man service scheman och allmänt matnyttigt om Ducati?? Har kollat på ducati.com och hittat litegrann men vill veta mer!!

Tja

Gå in på ducceklubben.org och ställ frågan under någon av dom tekniska rubrikerna så lär du få en uppsjö svar.

Lycka till:tummenupp

Alla Ducati är importerade (ja,de va kul),och skicket och underhållet hittills är ju som vanligt avgörande.
Den ramlar inte i bitar,men kräver en del underhåll,ja,ventiljusteringen är ju såklart viktig,liksom byte av kamremmar osv,men sköter man den efter serviceintervallerna är det lugnt.
Vänta dig inga hysteriska prestanda,och komforten är bortprioriterad,men annars är det en trevlig cykel.

Ropa på amullo, eller vänta tills han ser tråden så kan du nog få svar på det du vill veta :tummenupp

För att komma in på ducceklubbens forum så måste du va medlem, men om du går med så får du veta mer än vad du vill och du får svar på frågor du inte ställt :D

Hej har en jobbarkompis som ska sälja sin ducati 748.
Den är gul, svensksåld, 1900 mil, kamremmar bytta förra året.
Han har vart ute en enda gång i år och kört och verkar som att han ska sälja. MKT FINT SKICK. det är en -01 han har. kan kolla pris om du är sugen tror den blir ganska billig med tanke på säsongen.
Hör av dej via PM vid intresse.

Har inte en 748 effektkurva som en typisk radfyra? Jag minns att jag har läst det någonstans, någon gång... Personligen föredrar jag bottenstyrka om det ska vara twin!

Sitter ni på några effektkurvor på 748 och 916 så får ni gärna lägga upp dem.

Förbannat vacker hoj annars.

Ropa på amullo, eller vänta tills han ser tråden så kan du nog få svar på det du vill veta :tummenupp

För att komma in på ducceklubbens forum så måste du va medlem, men om du går med så får du veta mer än vad du vill och du får svar på frågor du inte ställt :D

ORD:tummenupp

pm;ade honom igår och fick bra svar av honom, riktigt trevlig och kunnig verkar han vara. Kollade lite på ducce klubben men blev inget sugen på att betala ifall jag inte köper en ducati. I vilket fall som helst verkar ducati vara ganska schyssta så vi får se vad som händer.

Personligen så bryr jag mig inte så mycket om effekt, men en kompis ordnade så att min blev körd i bänk utan kostnad för mig. Effekten blev uppmätt till 106 hk på bakhjulet. Det är visserligen en 748R som bl a har vassare kamaxlar och en annan typ av insprut än en standard 748. Har för mig att de ska ha ungefär 95 hk enligt officiella uppgifter från Ducati.

jag har nyss köpt en 748 och jag kan säga att den är helt underbar maskin.. Dels är varvet lägre, kan ligga på samma växel på kurviga istället för att ligga "mitt emellan" två växlar eller ha ett kort effektregister..inget stress av de höga varven.. sen är den apsnygg..du behöver inte fler hästar heller troligtvis.. köper du en 90talare 748-916 så ligger helförsäkringen helår på 2900kr i storstadsområden...ett argument så gott som något.. listan kan göras lång.. Ducatister är nog generellt mer rädd om hojarna än de andra eller så är det bara fördomar.. men känns mer som ett aktivt val...
hör av dig när du bestämt dig!

Min 748SP, helt orginal och med 4000 mil på mätarn gav denna kurva i en bänk som tydligen var snål med effektsiffran (som jag fattade det). Hålet i vridet är felmappning och går att åtgärda med en PC3 som jag senare monterade.
SAE.jpg

Här är en standard 748 med A/F
grön orginal och röd efter kamomställning
g7487.gif

g7488.gif

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...