Köpa DR800

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Efter lite kikande efter transalper o africa twinar så är jag nu inne på en DR800. Delvis pga prisläget.

Ska funka att åka 2 på, iaf kortare sträckor.
Ska funka på grus och asfalt.

Nåt speciellt man bör kontrollera på en begagnad DR800 förutom de vanliga sakerna? All info mottages tacksamt.

Om nån har prisuppgifter för plast till den (övre stänkskärmen "myrsloken" mer specifikt) så är det oxå välkommen info.
 
tja vad ska man säga.. orginal kan man dreva ner dom bra mycket då dom tuffar fint i 130 orginal.. de lilla kåpglaset funkar överraskande bra.
att åka fort på grusväg är inga problem men inge mindre väg helst.
åka 2 går men är ni 2 små så går de nog kanon.. annars känns de mest lustigt.
problem vet jag inget om men dom är känslig om inte batteri o förgasare mm är kanon.. mycke massa som ska runt.
 
tja vad ska man säga.. orginal kan man dreva ner dom bra mycket då dom tuffar fint i 130 orginal.. de lilla kåpglaset funkar överraskande bra.
att åka fort på grusväg är inga problem men inge mindre väg helst.
åka 2 går men är ni 2 små så går de nog kanon.. annars känns de mest lustigt.
problem vet jag inget om men dom är känslig om inte batteri o förgasare mm är kanon.. mycke massa som ska runt.

Liten är ju nåt jag aldrig anklagats för att vara...:tungan
Tack för infon iaf! :)
 
Tur, pytteliten hade varit ännu längre från verkligheten... :)

Blir det aktiv grusåka så blir det när jag är själv.
När tjejen ska åka blir det mest tuffa omkring så det låter som det borde funka iaf?
Låter som att det kommer funka finfint med en dr :tummenupp

Har en dr600(vilken borde vara mindre än 800an:rolleyes:) och har skjutsat en polares tjej utan problem på både asfalt, grus och snö, körde även med en.. ehum.. större polare(minst 90+ pannor?) bak på utan direkta problem, lite ont om utrymme bara och den sjönk ihop rejält:tungan

Väger tjejen under 90kg eller så så ser jag inget problem med att åka bekvämt på en dr :)
 
dr800 funkar skitbra till det mesta, utom enduro/cross.
Polaren har en, och han kör fort både på grus och asfalt, och med passagerare.
Riktigt grymt vrid! Drar helt jämt från tomgång nästan till röd-markeringen.
Med motardhjul blir det ännu bättre!
 
Varför inte satsa på en Africa twin? kostar inte mycket mer och den är väl känd för att gå jorden runt 8 varv om man vill det. Komfortmässigt för 2 pers är ju inga problem och du verkar ju ändå ha funderat på den.
Var inne på en AT själv men blev ändå en Suzuki DR 650 för min del mest för att den var billigare (snackar visst emot mig själv här :) ) och smidirae då jag vill ha lite mer lekfaktor.. Övningskörde och körde upp med africa twin och tycker den är perfekt för det mesta om man inte vill köra bakhjul..

Men dr800 funkar kanske bra den med då jag inte provat den..
 
Varför inte satsa på en Africa twin? kostar inte mycket mer och den är väl känd för att gå jorden runt 8 varv om man vill det. Komfortmässigt för 2 pers är ju inga problem och du verkar ju ändå ha funderat på den.
Var inne på en AT själv men blev ändå en Suzuki DR 650 för min del mest för att den var billigare (snackar visst emot mig själv här :) ) och smidirae då jag vill ha lite mer lekfaktor.. Övningskörde och körde upp med africa twin och tycker den är perfekt för det mesta om man inte vill köra bakhjul..

Men dr800 funkar kanske bra den med då jag inte provat den..

AT är fin men har otroligt högt andrahandsvärde.
Vill dessutom inte lägga så mkt pengar just nu innan jag vet hur mkt damen vill åka med. En grushoj för bara mig så hade jag valt en mindre. :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top