Köpa digitalkamera (Sony CyberShot DSC-P43/73?)

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Ska handla en billig digitalkamera (max 2000 spänn får den kosta), har kolla på pricerunner, osv och funderar på en Sony CyberShot DSC-P43 eller P73'a.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa (bra eller dåliga)?

Nån annan kamera i samma prisklass som kan rekommenderas eller bör undvikas?

Jag har en P73 sen några månader tillbaka, är nöjd, finns en massa funktioner som jag inte enns kikat på så som bländare och slutartider odyl.

Hel nöjd, har filmat lite i lite olika kvalitet och det funkar fint även om man ska köpa ett PRO minne så man kan filmna med bästa upplösningen (30bilder/sec går bara 16bild/sec med vanligt minne). Köpte till ett 128mb minne och det räcker gott till när man fotar och filmar med sämsta kvalite (finns tre olika).

En bra grej med P73 (tror nog det är samma med P43) är att man får med en kabel till tvn så man kan kika på bilder och film direkt på tvn.

Batteritiden är mycket gott vill jag påstå, minnet tar slut långt innan batteriet.

/Boije

EDIT: hade några dåliga filmsnuttar på servern att beskåda mest innefrån två olika bilar, är inge vidare kul men kan ju kanske ge en uppfattning allafall. http://www.race.nu/~boije/kamerafilmer/

Last edited:
Har en P73 den ärdet enda alternativet av de två du nämner, P43 har ingen optisk zoom. Jag är helnöjd med 73:an bra batteritid, tar bra bilder, samt att den är hyffsat kvick o starta och har behändig storlek. Köp inte 43 bara nu för då står du där utan zoom

jag hadde en 72a och den e samma som 73an fast med 3,1Mpix.
Mycket nöjd med allt på den. Video med ljud tills minnet e slut och snabbstartad.

KÖP KÖP KÖP

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...