Köpa Diagnosverktyg

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Har i flera år varit i behov av en scanner för att läsa av och släcka felkoder till just MC men det verkar ju vara en jävla djungel.

Köpte en Autel för att läsa av dom flesta bilar och den har funkat fint men på MC sidan verkar det vara lite olika anslutningar bla. BMW har en liten rund och Triumph har vad jag kan se vanlig OBD kontakt.

Finns det någon som inte kostar skjortan och funkar till dom flesta märken??

Till Triumph funkar det gott med en vanlig ELM327-dongel, sen om du behöver en specifik app med lite mer MC-inriktad felkoder vet jag inte. Till BMW kör jag GS911, oslagbart, men inte helt gratis, nej.

Har ett som heter MaxDia KT100, och en adaptersladd.
Med det har jag klarat både Yamaha och Honda, samt bilar (Toyota och Volvo).
Läsa och släcka enklare felkoder verkar det klara bra i alla fall.

MaxDia_KT100.png

OBD_2.png

Appen MotoScan klarar alla BMW o ett par Husqvarna. Appen läser/släcker koder, tvångsstyr ex. ABS och kan släcka o programmera serviceintervall (gäller den "maxade" appen - gratisversionen kan inte så mycket)

Till det en blåtandsenhet för att kommunicera med hojen och adapterkablage till det äldre runda kontaktdonet (nyare hojar ansluts blåtandsenheten direkt i OBD2-uttaget.

Appen MotoScan klarar alla BMW o ett par Husqvarna. Appen läser/släcker koder, tvångsstyr ex. ABS och kan släcka o programmera serviceintervall (gäller den "maxade" appen - gratisversionen kan inte så mycket)

Till det en blåtandsenhet för att kommunicera med hojen och adapterkablage till det äldre runda kontaktdonet (nyare hojar ansluts blåtandsenheten direkt i OBD2-uttaget.
Hur mycket kostar den fulla versionen så att man kan återställa serviceindikatorn på en BMW ?

Kör också den, mycket nöjd. Maxade appen och en dongel var under tusenlappen. Ingen begränsning på antal hojar osv som tex GS911 har såvida du inte säljer båda njurarna. 🤣

Ja och en Androidtelefon behövs då appen inte finns till iOS. Hade en gammal liggandes som funkade fint.

Nyheter
GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

Back