Köpa demohoj?

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Hoj
Supermotarrrrd
Inte mycket mer komplicerat än rubriken lyder. Vågar jag köpa en demohoj? Levereras nyservad med strax över 100 mil på mätaren. Finns även några som gått under 100 mil. Då blir det dock en resa uppåt i landet..

Modellen det gäller är KTM 690. Tror absolut att det är som säljaren säger att det inte är nån fara att köpa en demohoj. Och blir priset tillräckligt lågt kan det absolut vara intressant. Men det känns ändå som om jag vill ha lite mer erfarenheter av det med att köpa demohoj.

Såå.. någon här som köpt demohoj och har något att berätta? Är det bara att köra?:)

Finns ingen anledning att låta bli bara priset är det rätta.

Om någon kommer med kommentaren att de är hårt körda så är det som vilken beggad hoj som helst,finns i princip inga hojar som inte är hårt körda.

Om priset närmar sig nypris så kanske det kan kännas motiverat att lägga till och handla nytt,då VET man iaf. hur svinigt behandlad den varit.

Henrik

Varför skulle det vara problem att köpa en demohoj? Det är väl som att köpa en begagnad med samma miltal, eller?
Jag TROR inte att risken att det ska vara en sönderkörd hoj är större bara för att den är demokörd... eller var det något annat som var problemet?

Tror inte att det är några problem. Jag hade inte tvekat om priset var rätt.

Som sagt har jag absolut inte nånting emot demohojar!:) Jag ville bara känna den allmänna inställningen till hur det är att köpa en demohoj.

Nu blir det att se över ekonomin och sen se vad priset kan bli.

Tack för dom snabba svaren.;)

tror nog inte att det är någon fara att dom är "hårt" körda för vem vill klota på en provkörning och pröjsa en hutlös självrisk :)

Jag håller med ovanstående talare, skulle hojen åldras på 100 mil så är det nog mer ett kvalitetsproblem från början och det har ju...faktiskt KTM lidit av en del väl...

Demohojar har en benägenhet att gå lite bättre än dom "andra " :)

Det där är en tanke som slagit mig också. KAN det vara så att en demohoj är lite hottad eller i varje fall väldigt noggrant optimerad? Ibland har jag fått den känslan i alla fall. Inbillning, ja kanske eller rättare sagt förmodligen.

Det där är en tanke som slagit mig också. KAN det vara så att en demohoj är lite hottad eller i varje fall väldigt noggrant optimerad? Ibland har jag fått den känslan i alla fall. Inbillning, ja kanske eller rättare sagt förmodligen.

Ordentligt "inkörd" klanske.

Henrik

Hur vågar du?
Totalt vårdslöst körda och vadå 100 lugna inkörningsmil.

Nä du! du kan tryggt köpa en demohoj,skulle själv gjort det mer än gärna om priset är attraktivt.
Du har dessutom första 100 mila servicen gjord + garantin gäller även demohojar.
Lycka till med eventuellt köp!

Hur vågar du?
Totalt vårdslöst körda och vadå 100 lugna inkörningsmil.

Nä du! du kan tryggt köpa en demohoj,skulle själv gjort det mer än gärna om priset är attraktivt.
Du har dessutom första 100 mila servicen gjord + garantin gäller även demohojar.
Lycka till med eventuellt köp!

Och troligtvis så är redan första repan i tanken redan laggd, så du slipper bekymmra dig över det oxå! :tungan

jag har haft en gammal demo hoj som hade gått 1300 mil o den gick hur bra som helst

jag säger bara köööp dirrr! :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...