Köpa demo eller presshoj?

Många bra svar här. Det med nyvärde är ju något att tänka på. Sedan så är ju frågan om det kommer en ny modell i vår...då går nog 2020 modellen ner i värde.

Många bra svar här. Det med nyvärde är ju något att tänka på. Sedan så är ju frågan om det kommer en ny modell i vår...då går nog 2020 modellen ner i värde.

Är det en hyfsat ny modell så är det stor risk att den inte ändras något och att priset höjs istället. Då är det ännu bättre affär att köpa en demo till bra pris nu på hösten

Ja, frågan är om modellen finns kvar då euro5 kommer 2021...

Jag köpte en Honda cbr650 som gått som demohoj, 20% rabatt och funkade bra.

Jag tror att de flesta fabriker varmkör och testar sina cyklar till fullvarv upp och ner genom växellådan innan det lämnar fabrik.

Sen är det väl inte lite högre varv som är ”faran” om man nu ska köra in en ny motor, det är segdragning på låga varv, motorn skall gå lätt och inte ligga o mala på samma varv o växel halva dagen, om jag inte missuppfattat helt:va

Det jag däremot är lite mer tveksam till när det gäller demo är bristen på varmkörning i många fall, fullt spjäll direkt från knapptryckning gör ont i själen...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon