Köpa custom made avgasrör - vart?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
attachment.php

Det är highpipe från början, vill ha ner det.. så det fattas en liten bit som ni ser.

Någon som har några känningar i området?

Last edited:
Muggen skrev:
attachment.php

Det är highpipe från början, vill ha ner det.. så det fattas en liten bit som ni ser.

Någon som har några känningar i området?

Jag kanske kan hjälpa dig.. Har lite dåligt med maskiner på nya firman bara, men vad är det för dimension på röret? Behöver det vara förstorat eller förminskat i någon ända för att passa? Hur många böja behöver det vara? Hade varit bra omn du kunde fixa nån enkel skiss i paint eller nåt..

Det är samma dimensioner, hade behövts 2 böjar, eller en om man får till det. Skall ta några bilder direkt så du får se. hold on..

Kikat lite mer nu, o det hade räckt med en liten böj bara o resten rakt rör.

Jag har ingen aning vilken dimension röret är på, har inte ens en linjal i huset :lol

Last edited:
Muggen skrev:
Kikat lite mer nu, o det hade räckt med en liten böj bara o resten rakt rör.

Jag har ingen aning vilken dimension röret är på, har inte ens en linjal i huset :lol

Okej jag kan nog hjälpa dig om det är någorlunda standarddimension på röret, men i så fall så får du mäta det och göra en skiss med vinklar, längd m.m. Ska du ha fästen för fjädrarna också?

Limstift skrev:
Okej jag kan nog hjälpa dig om det är någorlunda standarddimension på röret, men i så fall så får du mäta det och göra en skiss med vinklar, längd m.m. Ska du ha fästen för fjädrarna också?

Fanken vettu, sånt är inte jag bra på :)
Hade man inte kunnat svänga förbi ditt jobb med hojen tidigt i april när värmen kommer? Lättare o labba med det på plats?

Självklart betalar jag för mig!!

mvh

Muggen skrev:
Fanken vettu, sånt är inte jag bra på :)
Hade man inte kunnat svänga förbi ditt jobb med hojen tidigt i april när värmen kommer? Lättare o labba med det på plats?

Självklart betalar jag för mig!!

mvh

Jag kan inte lova nåt, jag letar nämligen efter ett bättre jobb, men man vet aldrig.. Men det hade nog varit lättare.

Limstift skrev:
Jag kan inte lova nåt, jag letar nämligen efter ett bättre jobb, men man vet aldrig.. Men det hade nog varit lättare.

Tjena! Är det möjligt att få hjälp med röret i slutet på mars/början på april. Skall till Bike trollhättan 5 april för bänkning.

//Fabbe

Muggen skrev:
Tjena! Är det möjligt att få hjälp med röret i slutet på mars/början på april. Skall till Bike trollhättan 5 april för bänkning.

//Fabbe

Jag har väldigt dåligt med rör o grejor på firman jag är på nu. Men om det kniper så kan jag kolla på det, men rör kan jag nog inte ordna.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8