Vi är ett par st nere i Malmö med omnejd som har geggamoppar. Körningarna blir oftast i skanör för dom som kör just nu men när jag fått i hop min är jag sugen på att testa saxtorpsbanan.
Det finns bana i: Saxtorp, Sjöbo, Skanör, Skivarp, Sturup säkert på fler ställen men kommer inte på just nu. Runt HBG vet jag faktiskt inte mer än Landskrona som närmsta. Det är inte dyrt brukar ligga runt 100kr körningen, är man medlem så kör man gratis. Medlemskapskostnaden skiljer sig från klubb till klubb.
Finns en enduroslinga i HBG, kommer dock inte ihåg vart fan d var. Det är FMCK som har den tror jag. Är man med hos dom kan man köra i Revinge på deras enduoslinga oxå, tror jag.

Blev mycket tror men d var ett tag sen jag kolla upp allt sånt.
Det du behöver tänka på är att du behöver ett släp för att frakta hojen fram o tillbaka.
Utrustning ska vara ryggskydd, armbågsskydd, knäskydd, crosstövlar, jag föredrar en riktigt crosshjälm då du är rätt krävande att köra cross och man behöver luften. Plus att jag tycker det känns jävligt onödigt o förstöra min vanliga hjälm så jag inte kan köra andra hojen sen. Så jag har en av varje iaf.

Kroppsskydd, mjukt eller i hårdplast vilket man vill. Jonte i Lödde har massvis med grejer för cross o dom brukar ha rätt mycket rea på sina grejer.
Min enduromoppe står i tusen delar för tillfället men så fort den är hel så ska det ut och gasas. Kolla i The Pink Ladies forum, det är en körning i Skanör i morgon om du vill åka med dom dit o kolla. Annars skrivs det så fort det är en körning.
Det är sjukt skoj iaf!