Köpa CBR600RR nu eller i vår?

vadå vänta?

Vad är det med er?
väntar ni med samlag tills efter bröllop?
Öppnar ni inte era nya BIKE förren till månadsskiftet?

Vill du ha en så köp en.
Den kommer ändå aldrig upp i sitt rätta värde om den den innebär ökad livskvalite för dig.

Annars så sitt inne och akta dig för korsdrag, kanske blir allting roligare imorgon.

Livet är kort.

Känns det viktigt att köra nu, köp en bums. Kan du vänta till tidigt nästa år tror jag du gör en bättre affär. Inte så jäkla mycket av sporthojssäsongen kvar... :D

Det finns en mc-handlare i Sunbyberg utanför Stockholm, minns ej deras namn.

Dem har som policy att om du säger vilken hoj du vill ha och lovar att köpa den, så tar dom hem den på beställning och lämmnar 10-15% rabatt! (på rek utpris)

Detta pga inget lager.

Peter80 skrev:
Det finns en mc-handlare i Sunbyberg utanför Stockholm, minns ej deras namn.

Dem har som policy att om du säger vilken hoj du vill ha och lovar att köpa den, så tar dom hem den på beställning och lämmnar 10-15% rabatt! (på rek utpris)

Detta pga inget lager.

Skulle vara kul och veta vad firman hette...

bumper skrev:
Ok. Kollade där häromdagen och det såg intressant ut. Dock så skulle jag vilja ha en svart om jag köpte en helt ny och fick välja färg.

mycke bra val! :yoparty har en -04 svart.. köpte den i våras, de e iof min första hoj o har inte så mycke o jämföra med, men jag e riktigt nöjd iaf!

Ny -04 för 96900 dock i luleå, men jag tror att det går både pruta och skicka........

Svart är den också...

Palo skrev:
Ny -04 för 96900 dock i luleå, men jag tror att det går både pruta och skicka........

Svart är den också...

Svart är fint. Men Bikestop har en -05, helt ny för 90 000 kr. Dock ej svart.

bumper skrev:
Tänkte köra i vår eftersom det inte är så lång tid kvar av säsongen. Står med pengarna i hand beredd att agera snabbt när chansen för en bra affär kommer.

gå in på mobile.de och sök, finns massa billiga längre söderut i tyskland. Handla NU!!! säsongen är inte slut än! Jag följer med en kompis till tyskland i nästa vecka och förhoppningsvis handlar han så man får någon att åka me :yoparty

passa på att göra ett höstklipp nu. Det är garanterat större chans att göra ett klipp nu i slutet av säsongen än till våren då alla skaffat kort och ska ha tag i en hoj på stört.

Vad gäller tysklandsimport så tjänar man inte så mycket på att plocka hem en cykel nu för tiden. Finns redan en djungel av importerade cyklar. Så man får en här hemma för nästan samma pengar som är besiktigad & klar.

Det som kan tala för en import är skicket. Cyklar som gått i Tyskland är oftare i bättre skick än en svenksåld. Lika med bilar också för den delen.

Just hemkommen efter att jag varit och kikat på en CBR 600RR-03. :yoparty

Cykeln gick riktigt bra, men det var en del skavanker som gjorde att jag avstod köpet som han inte nämnde i telefon. Priset var överkomligt, 63 000 kr. Gick säkert att göra nån tusing till...

Tycker det är lite för mycket att betala 70k för en -03:a som de andra begär när jag kan köpa en helt ny -05:a för 90k. 65k är jag nog villig att betala om jag hittar en fin...

96k låter dyrt för en 04´a.
80-90k känns mer vettigt, dock är ju 05´an updaterad så borde ligga närmare 80.

Sen kan man inte direkt jämföra priser mellan svensksålda med importerade.
Man får helt enkelt välja om man vill kunna sköta garanti ärrenden enbart på den affär du köper (import) eller på vilken Honda verkstad som helst (svensksåld).

/N

Last edited:
Du får nog svårt om du ska hitta en svenksåld för under 70 i fint skick.
Men om du vill komma billigt undan brukar ju vintern vara en bra marknad för begagnat.

edit: fint skick är iof upp till betraktaren, men för mig är det FINT skick.

/N

bumper skrev:
Just hemkommen efter att jag varit och kikat på en CBR 600RR-03. :yoparty

Cykeln gick riktigt bra, men det var en del skavanker som gjorde att jag avstod köpet som han inte nämnde i telefon. Priset var överkomligt, 63 000 kr. Gick säkert att göra nån tusing till...

Tycker det är lite för mycket att betala 70k för en -03:a som de andra begär när jag kan köpa en helt ny -05:a för 90k. 65k är jag nog villig att betala om jag hittar en fin...

isse skrev:
Du får nog svårt om du ska hitta en svenksåld för under 70 i fint skick.
Men om du vill komma billigt undan brukar ju vintern vara en bra marknad för begagnat.

edit: fint skick är iof upp till betraktaren, men för mig är det FINT skick.

/N

Hej igen.

Allt går. Hittade en sv-såld som gått 750 mil och utan en skavank för under 70k. Den hade massor med godis med. Det enda som den saknar som jag vill ha är röda fälgstripes. :tungan

Fick iof köra 620 km enkel resa med ett par timmas sömn och sen hoj tillbaka. Inte nog med det, kompisen var blöjsugen när vi kom hem så det var bara att fortsätta & köra tills det blev mörkt. :)

Välkommen till 600RR klubben, du kommer bli nöjd :)

/N

bumper skrev:
Hej igen.

Allt går. Hittade en sv-såld som gått 750 mil och utan en skavank för under 70k. Den hade massor med godis med. Det enda som den saknar som jag vill ha är röda fälgstripes. :tungan

Fick iof köra 620 km enkel resa med ett par timmas sömn och sen hoj tillbaka. Inte nog med det, kompisen var blöjsugen när vi kom hem så det var bara att fortsätta & köra tills det blev mörkt. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT