Köpa CBR600RR nu eller i vår?

bumper

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
CBR600RR -03, Zimini 988RR
Funderar på att köpa en CBR600RR i vår. Dock kan mina planer ändras ifall jag hittar en billig redan nu...

Funderar vilket som är bäst; Köpa en nu och betala försäkring & garage över vintern samt binda upp pengar i ca 7 månader eller spara dessa pengar för att köpa en i vår (dyrare)?

Förresten, vissa handlare har bra priser på nya CBR600RR. Ge mig gärna länkar till dessa. Även till handlare som har begagnade...

bumper skrev:
Funderar på att köpa en CBR600RR i vår. Dock kan mina planer ändras ifall jag hittar en billig redan nu...

Funderar vilket som är bäst; Köpa en nu och betala försäkring & garage över vintern samt binda upp pengar i ca 7 månader eller spara dessa pengar för att köpa en i vår (dyrare)?

Förresten, vissa handlare har bra priser på nya CBR600RR. Ge mig gärna länkar till dessa. Även till handlare som har begagnade...

Varför måste du just ha en cbr600RR? Varför inte en r6 eller gsxr600??
(Min gsxr600-05 e till salu btw:) PM:a om du e intresserad)

tidigt på våren kommer cyklarna vara billigare, så pengamässigt så skulle jag väntat, men säsongen är ju inte slut än ;)

Roughack skrev:
tidigt på våren kommer cyklarna vara billigare, så pengamässigt så skulle jag väntat, men säsongen är ju inte slut än ;)

Nej, det håller inte jag med om. De bästa kapen/fynden gör man nu på höstkanten...

bumper skrev:

Bra val av hoj, rullar inte så många på gata i heller= ingen dussin hoj.
Är i kvalet o valet o sälja min, dock inte till något dump pris.
honda center i hbg sålde en ny 05,a för 95 tusen.. Så finns det någon
05,a kvar hos handlarna så ligger nog priset i dom trakterna..

maxximus skrev:
Varför måste du just ha en cbr600RR? Varför inte en r6 eller gsxr600??
(Min gsxr600-05 e till salu btw:) PM:a om du e intresserad)

Har fastnat för CBR600RR. Gillar den skarpt utseendemässigt tack vare snygg placering av avgasröret. :yoparty

Kan iof kunna tänka mig en R6:a med... men i första hand CBR600RR som sagt.

isse skrev:
Köp när du ska/vill köra, bra deals kommer ständigt.

/N

Tänkte köra i vår eftersom det inte är så lång tid kvar av säsongen. Står med pengarna i hand beredd att agera snabbt när chansen för en bra affär kommer.

Om du ska köra först i vår så köp då.

Bra val för övrigt :tummenupp

/N

bumper skrev:
Tänkte köra i vår eftersom det inte är så lång tid kvar av säsongen. Står med pengarna i hand beredd att agera snabbt när chansen för en bra affär kommer.

Min erfarenhet är att det finns mer att välja på till samma eller tom lägre pris under den efterföljande våren...
På hösten kommer de nya hojjarna som knuffar ner de gamla i pris, speciellt om det är stora förbättringar på de nya årsmodellerna.

Fast jag har lagt ner planerna på ny hoj... se bara på bensinpriset, försäkringspremie på en nyare hoj, stöldrisken osv...

ChrilleR1 skrev:
Är det inte så att hojarna blir billigare på hösten för att sedan stiga i pris mot våren?

tidigt på våren skrev jag ;)
dvs då det fortfarande finns lite snö kvar :hihi

tycker priserna nu är en bit högre än dom var då jag letade hoj runt april, men dom kommer ju sjunka nu under hösten

bumper skrev:

Jag hämtar ut min CBR600RR -05 nästa måndag (22augusti) så jag hoppas på minst en månads körning.

Bra val av hoj iaf...köpte min 05 i april o jag kan inte hitta ngt att slå ner på.Det är iofs bara vad jag tycker,kolla med dom som har provat dom andra i klassen.Hittade en för 106.600 kr på Mc varuhuset i sthlm...och det känns väl ok då jag gav lite över 80 för min....(import)

bumper skrev:
Ok. Kollade där häromdagen och det såg intressant ut. Dock så skulle jag vilja ha en svart om jag köpte en helt ny och fick välja färg.
Jag valde den svarta silvriga tyvärr inga bilder ännu.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT