Köpa BRA alkotestare tillsammans.

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Efter sporthojfesten i örebro där vi hade 3st olika alkotestare i olika prisklasser som visade olika resultat hela tiden. Nu har jag funderat på att köpa en som är riktigt bra och tillförlitlig så man inte behöver chansa dagen efter. Meningen är att denna mätare ska följa med på RRs större fester så att ingen behöver köra över gränsen dagen efter. De som är med på att dela kan även låna den för eget bruk när den är ledig.

http://www.alko-test.com/ca-2000.htm

CA2000case.jpg

795kr + 94kr frakt = 889kr

Om vi är 9st som delar på denna så blir det ca100kr var.

Intresselista

1. Mr K
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

jag tar en... till mig själv... så delar vi på frakten

det funkar inte att dela på en alkomätare... man måste ju ha den hemma hela tiden.. annars hjälper det inte ju...

flipm0de skrev:
jag tar en... till mig själv... så delar vi på frakten

det funkar inte att dela på en alkomätare... man måste ju ha den hemma hela tiden.. annars hjälper det inte ju...
Meningen är att denna mätare ska följa med på RRs större fester så att ingen behöver köra över gränsen dagen efter. De som är med på att dela kan även låna den för eget bruk när den är ledig.

Kanske beställer en ändå och då kan vi dela ....

Mr K skrev:
Efter sporthojfesten i örebro där vi hade 3st olika alkotestare i olika prisklasser som visade olika resultat hela tiden. Nu har jag funderat på att köpa en som är riktigt bra och tillförlitlig så man inte behöver chansa dagen efter. Meningen är att denna mätare ska följa med på RRs större fester så att ingen behöver köra över gränsen dagen efter. De som är med på att dela kan även låna den för eget bruk när den är ledig.

CA2000case.jpg

Intresselista

1. Mr K
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

E det inte lättare o hålla reda på hur mycket man druckit med tanke på att en normalperson förbränner 1cl 40% sprit / timme , (en starköl a 4,5% på burk (33cl) motsvarar 2cl sprit 40%) sedan lägger man till några timmar för o vara på den säkra sidan?

Last edited:
Killer skrev:
E det inte lättare o hålla reda på hur mycket man druckit med tanke på att en normalperson förbränner 1cl 40% sprit / timme , (en starköl a 4,5% på burk (33cl) motsvarar 2cl sprit 40%) sedan lägger man till några timmar för o vara på den säkra sidan?
LÄTTARE??? du festar för dåligt om du kan hålla reda på vad du druckit och tiderna ... muhahahahahahahahaha :yoparty

Mr K skrev:
LÄTTARE??? du festar för dåligt om du kan hålla reda på vad du druckit och tiderna ... muhahahahahahahahaha :yoparty[/QUOTE

Festar dåligt nä det kan jag nog inte påstå men man har väl kommit till dom åren så man åtminstone vet vad man drack o vad man gjorde , eller du lever kvar i tonåren fortfarande? :7peta

Alkotestare

Mr K skrev:

CA2000case.jpg

Intresselista

1. Mr K
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Det är jag som läser RR:s chattelista men som inte vågar köra med er för att ni kör för häftigt för min erfarenhet.

Vad avser alkotestare så har jag beslutat att från och med i morgon leva ett sunt liv i syfte att minimera min utav billigt tyskt vin och billigt tyskt öl alltför stora kulmage.

Vill ni åka på utflykt till Tyskland/Rügen så guidar jag gärna. Har varit där 40+ gånger och kan anvisa billigt boende och billig pilsner och trevliga MC-färder.

Min alkotestare av märke Safeway (identisk med den som ni blåste i på förra festen på Everöd) har jag beslutat att kasta. Kan doneras till RR.

Om budet antas kan den överlämnas om vi möjlgen träffas på RR.s nästa fest på Everöd. Kanske men inte säkert. Som alternativ kan jag ta den med till jobbet och så kan Tsunami kanske hämta den där. Tsunami kan nog identifiera mig och min arbetsplats med min avslutande signatur.

Om intresse så lämna besked innan jag avvecklar mackapären via sophanteringen.

Gamen
D-32

Killer skrev:

öh..e det inte 2cl/timme :va
vill minnas det iallafall...

när man festar håller man inte räkningen på vad man dricker... :kocko
därför tar man bilder på festen från början till slut och jämnför flaskinnehållet på bilderna :tummenupp

:hihi

Yamaha XJR1300 skrev:
Det är jag som läser RR:s chattelista men som inte vågar köra med er för att ni kör för häftigt för min erfarenhet.

Vad avser alkotestare så har jag beslutat att från och med i morgon leva ett sunt liv i syfte att minimera min utav billigt tyskt vin och billigt tyskt öl alltför stora kulmage.

Vill ni åka på utflykt till Tyskland/Rügen så guidar jag gärna. Har varit där 40+ gånger och kan anvisa billigt boende och billig pilsner och trevliga MC-färder.

Min alkotestare av märke Safeway (identisk med den som ni blåste i på förra festen på Everöd) har jag beslutat att kasta. Kan doneras till RR.

Om budet antas kan den överlämnas om vi möjlgen träffas på RR.s nästa fest på Everöd. Kanske men inte säkert. Som alternativ kan jag ta den med till jobbet och så kan Tsunami kanske hämta den där. Tsunami kan nog identifiera mig och min arbetsplats med min avslutande signatur.

Gamen
D-32
Jag håller med att den är piss det är därför jag vill ha en "riktig". En MC-tur i tyskland är aldrig fel :tummenupp

Intresselista

1. Mr K
2. Easy_Mike
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Edit: vad är 100:- i detta sammanhanget?
Jag kommer troligtvis inte använda den,men ställer upp med ett bidrag.

Alkotestare

Yamaha XJR1300 skrev:

Gamen
D-32

Förlåt Tsunami

Jag begick tyvärr ett misstag. Min signatura ska förstås vara annorlunda. Ber dig att förstå att det är jobbigt att acceptera att man blir gammal.

Gamen
A-32

Alkotestare

Mr K skrev:
Jag håller med att den är piss det är därför jag vill ha en "riktig". En MC-tur i tyskland är aldrig fel :tummenupp

Mr K

Det må vara hänt att du är en höjdare/ledare i RR men jag är gammal nog att säga vad jag tänker utan känna behov att bry mig vem jag talar med.

Om Du läser mitt inlägg en gång till och desutom tänker till så upptäcker du att jag avvecklar en mackapär för att det inte längre finns behov. Jag antydde inte någon uppfattning om att den skulle vara bristfällig. Förmodligen är det tvärtom.

mvh
Gamen

Easy_Mike skrev:
Intresselista

1. Mr K
2. Easy_Mike
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

Edit: vad är 100:- i detta sammanhanget?
Jag kommer troligtvis inte använda den,men ställer upp med ett bidrag.
Tror att där kommer vara pengar över från hemsidan iår och då köper jag en till RR.......

Killer skrev:

Hallaluja!!! Skit i alkomätaren! Här har vi en vattentät formel som inte kan slå fel!

/Hansomkännerensomblevavmedkörkortetettårpådetsättet

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...