Köpa billiga grejor från konkursade MC-Huset

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
I tråd efter tråd så deklareras det över hur coolt det är med att handla via Ebay men när det konkursas på hemmaplan så flaxar gamarna över det avlidna bytet.Fy fan ... :finger

Här var det en sur och bitter anka... :rolleyes:

Fanns ju ingen logik i ditt inlägg. Så lite svårt att bemöta. (Men jag är
osäker på vem det var riktat till faktiskt). Nåväl, att handla på
konkurs hjälper ju till, jämfört med att konkursboet inte skulle bli av med
sina prylar.

Nu kan eventuella skulder betalas, eventuella lån lösas, för att nämna
några exempel.

Eller du kanske menar att man ska låtsas vara jätteledsen för något man
inte överhuvudtaget kan påverka? Konkursen kommer ju knappast bli
ogjord för att man är "ädel" och avstår att handla från konkursboet. :va
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
En reflektion bara,när man nu tittar på budgivningen som kommit igång ordentligt så känner jag att importörerna borde ta lärdom av detta.Alltså: intresse att köpa finns,motorcykelåkandet är inte dött och uträknat på något sätt.Men,det är för dyrt att köpa i Sverige,så mina vänner importörerna:Sänk priserna så kommer kunderna tillbaka,pressa era inköpskanaler om möjligt,sparka era utesäljare och skaffa billigare lokaler så ska ni se att era firmor kommer att blomstra och mc-handlarna må bättre.

Jag blir så jävla sur på den här typen av inlägg. Tror du verkligen att det är LÄTT för handlarna eller importörerna att pressa priser? Den här butiken har säkert investerat rejäla pengar för att anpassa lokalen för verksamheten. Lika så med importörerna. Det tar LÅNG tid att jobba igen pengarna om man nu skulle byta lokal. Hur många hojbutiker har "utesäljare"? Importörer kan ha utesäljare men, jag lovar dig, dom flesta importörer skulle inte klara sig en sekund utan sina säljare. Sverige har näst högst moms inom EU efter Ungern. Tyskland har 18 % moms. Endast denna lilla detalj gör att tyskarna kan hålla lägre pris än här i Sverige. Vi har världens högsta skattetryck. Av vad jag förstått har vi passerat Danmark nyligen. Det är INTE lätt för svenska handlare och importörer att konkurrera mot övriga Europa. Inte under dom premisserna. Högre hyror och annat. Tror du verkligen att det är LÄTT för svenska hojbranschen att pressa priser?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Folk bjuder på tok för mycket för däcken. Ex Michelin Anakee i 90/90-21 och 110/90-19 så bjuds där 700-900kr+moms i auktionerna. www.dexon.se tar 799kr för däcket inkl moms. Antingen är folk dumma i huvudet eller så är det bulvanbud...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sett såndär tokigheter ett par gånger förut vid konkurs-budgivningar. Sakerna blir sällan speciellt billiga.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

Blandar du inte ihop dimensioner nu? Jag hittar inget Anakee 110/80-19 på dexon för under 995 (Anakee2, 1050 för Anakee3), däremot finns 100/90-19 för 799 men det är ju inte den dimensioner de budar på.

Men visst, med tanke på garantier och annat hade jag hellre betalat 995 + frakt på dexon än 700-800 + moms utan garanti.

Edit: Å andra sidan verkar garantin inte vara värt något större, åtminstone inte på dackonline.se http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?265351-Sjukt-hala-Metzeler-M5!
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Blandar du inte ihop dimensioner nu? Jag hittar inget Anakee 110/80-19 på dexon för under 995 (Anakee2, 1050 för Anakee3), däremot finns 100/90-19 för 799 men det är ju inte den dimensioner de budar på.

Men visst, med tanke på garantier och annat hade jag hellre betalat 995 + frakt på dexon än 700-800 + moms utan garanti.

Rätt! Jag tittade på fel dimension. Sen är iof 100/90 och 110/80 mer eller mindre identiska dimensioner och fullt utbytbara.
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Sett såndär tokigheter ett par gånger förut vid konkurs-budgivningar. Sakerna blir sällan speciellt billiga.

Ja, och det är samma knas vid andra konkurser, som t.ex. OnOFF och Expert konkurserna.
Folk köar i timmar för att köpa en TV till i stort sett samma pris som på MediaMarkt...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, och det är samma knas vid andra konkurser, som t.ex. OnOFF och Expert konkurserna.
Folk köar i timmar för att köpa en TV till i stort sett samma pris som på MediaMarkt...

Och mediamarkt har samma priser som alla andra på marknaden, så till marknadspriser. Ibland över marknadspriser när det är konkursauktion, folk blir ju som tokiga på auktioner. :3freak
 

Scorpiokid

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Malmö
Hoj
2009,Kawasaki zx-10
Nästan ny däckbalanseringsmaskin någon? Såg att dom lagt till en sådan på sista sidan,moppepriset har skenat men är fortfarande med i leken.Har fått lite andra prylar i dom avslutande utropen.ca.50% av nypris. :)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Blev en Tommy-hjälm för en femhunka+moms. Jag är nöjd:)

Sen ska det bjudas på lite annat imorgon.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Några klipp tycker jag att jag har gjort iallafall, så man får vara nöjd!
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Gjorde två klipp tycker jag. Komplett skinnställ för 2000 var inte så farligt. Sen blev det ett par fina stövlar med.
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Två hjälmar, en till brorsan och en till mig, och ett par fina stövlar till dottern! Allt till lägre pris än vad bara min hjälm kostar normalt sett!
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
2 nya rejsställ att vurpa i och 2 uppsättningar däck blev resultatet för mig. Jag stannade mina bud vid 50% av billigaste internethandeln på däcken och något mer på ställen.
 

Pixie

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Malmö
Hoj
CBR 600RR -08
Ingen här som ropade hem hela väggen med väskor? Är intresserad av en tailbag...
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Jag tycker det är bra att Mc-huset fick bra betalt för sina varor. För de som betalar överpriser rör det sig om några hundralappar men för den eller de som äger den konkursade affären och de som har fordringar blir det många hundralappar totalt. Det är aldrig kul att ens affär går omkull och ofta påverkar det även privatekonomin märkbart. Får hoppas de plockat ut lite stålar under de åren affären funnits.:krama
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top