Köpa "billig" motard...

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Hoj
Ducati 848
Antar att denna fråga kanske redan har varit uppe ett par gånger men efter att ha skummat forumet hittar jag ingen som träffar exakt så jag hoppas att ni orkar svara på samma fråga en gång till :)

Sommartid kör jag en Ducati 848 och nu känner jag att jag inte vill sluta köra bara för att hösten smyger sig på. Har därför börjat funderat på att köra en motard över vintern...MEN...då inköpet att duccen i våras gjorde ett STORT hål i plånboken finns det inte mycket deg kvar...Därför har jag börjat snegla på "billiga" motarder men då börjar man ju fundera på om det är som vanligt: "man får vad man betalar för"...

Kan man ha "kul" med en hoj som ligger runt 20 hkr eller är det egentligen bara att slänga bort pengarna? Har hittat något obskyrt märke som kostar runt 17.000 för en -10...hur mycket skit är det? Annars klättrar man ju upp minst 10-papp för äldre "riktig" hoj...

Så...frågan är ställd...upplys mig!

Äldre xr600 m motard fälgar för nyare xr650 ligger en bit över 20k ännu.

Motard på vintern? :confused:

Japp....vill inte lägga omkull 848:an.

Jag har kört både cross och enduro så lite halka är jag inte rädd för...Hojen ska kunna läggas utan att man bryter ihop, ekonomiskt då....därför började jag snegla åt det okända asiatiska "skit" märket...men det kanske är mer ekonomiskt att köpa en äldre hoj av erkänt bättre kvalité

Japp....vill inte lägga omkull 848:an.

Jag har kört både cross och enduro så lite halka är jag inte rädd för...Hojen ska kunna läggas utan att man bryter ihop, ekonomiskt då....därför började jag snegla åt det okända asiatiska "skit" märket...men det kanske är mer ekonomiskt att köpa en äldre hoj av erkänt bättre kvalité

Men vad ska du ha för däck?

Inte så tokiga tips...tackar...

Men vad ska du ha för däck?

Några med bra fäste :confused:

Nä, skämt å sido...det finns ju mer "vinteranpassade" däck till en motardhoj och det kombinerat med en "bättre" körställning än på duccen ger ju större säkerhet...sen får man ju själklart anpassa körningen efter väglaget...

E jag helt ute å cyklar!?

Last edited:
vägdäck, 2 tassar i backen, godkänt ner till -15 grader och snöig vägbana.

Inte så tokiga tips...tackar...

Några med bra fäste :confused:

Nä, skämt å sido...det finns ju mer "vinteranpassade" däck till en motardhoj och det kombinerat med en "bättre" körställning än på duccen ger ju större säkerhet...sen får man ju själklart anpassa körningen efter väglaget...

E jag helt ute å cyklar!?

Köp nåt med 18"/21" så har du mer och bättre däck att välja på än breda 17"/17"

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP